Biscuit

Posted: Septembrie 30, 2006 in Ganduri

Imi place sa fiu singura. Singura ca atunci cand spal vasele si sunt doar eu, gandurile mele, apa fierbinte, eventual idiotul ce face nush ce prin bucatarie.. ciorile ce se aud uneori si ploaia tacuta, desi cea din urma e mai greu de gasit. Singura chiar daca stiu ca el e dincolo..

Imi place sa fiu singura in bucatarie. Asta am descoperit acum cativa ani cand am avut chef sa fac clatite si mama nu avea chef, tata iesea din discutie iar sora-mea probabil ma detesta, la fel ca de obicei. Si am mers singura in bucatarie, am inchis usa si m-am uitat urat la oricine venea sa vada daca am nevoie de ajutor.
Incapatanata am fost oricum mereu si afurisita, dar in bucatarie chiar vreau sa fiu lasata in pace. Daca chiar am nevoie de ajutor, il cer; si de obicei nu am. Pentru ca si daca sunt agitata si incerc sa ma impart in zece ca sa fac ceva, imi place.. chiar daca sunt obosita dup-aia, imi place.
Imi place sa stau sub dush, singura, sa am genunchii la piept, capul lasat in fata si sa las apa sa curga pe gat, acolo unde se indoaie usor si uneori gratios.. nu-mi mai e frig, nu mai sunt obosita, nu mai e nimeni pe langa mine, nu mai aud pasii idiotului, sunt doar eu si apa fierbinte. Da, some like it hot. Apa fierbinte e pentru dush sau baie.. apa calie, pentru vase si spalat pe fata, dinti, alea alea.. si apa rece, e buna doar de baut. Cea mai buna apa am baut-o acasa, evident.. la izvorul de la locul nostru. Un izvor unde vedeai si mormoloci si bazdaganii din-alea cu multe picioare, urate.. dar apa era buna, cea mai buna.

Imi place sa ma plimb singura. Asta am descoperit in liceu.. cand veneam dimineata cu ‘motorul de 9 si ajungeam cu doua ore inainte de inceputul orelor.. asa ca daca nu mergeam la Cris sau la Gi, ma plimbam de una singura.. Drumul de la gara la liceu era placut mereu, bulevardul garii e frumos, linistit si curat.. cel putin era… De la Faget incolo incep sa se auda din ce in ce mai multe masini, nu mai sunt copaci, trec tramvaiele si troleele. Parca intri intr-o alta lume. Dupa Faget erau niste magazine.. vreo trei.. si inspre Tractoru continuau, altele.. eh, zona aia nu mi-a placut niciodata, parca e scoasa dintr-un cosmar.. nici magazinele din Gemenii parca nu sunt asa ciudate, dis-de-dimi, nu sunt asa bizare.

Imi placeau diminetile la liceu, chiar daca eram singura.. sau poate doar acum imi plac, atunci mi-era urat si nu invatam, nu dormeam.. scriam eventual in jurnal.. Un jurnal pe care l-am citit partial zilele trecute.. nu-l arunc, ca nu am de ce, dar nici nu am de ce-l tine.
A intra pe la profi devenise o banalitate pentru mine, femeile de servici deschideau doar acolo pana la 7 si eu sunam la usa, ca de pauza, ca una din ele sa vina sa deschida.. ma cunosteau si cand nu veneam intr-o dimineata ma intrebau cum de nu am venit si-mi spuneau ca nici fata ailalta nu a venit… Intram pe la profi si uneori urcam tot pe acolo, era mai aproape clasa mea, dar pentru un etaj.. nu muream, asa ca mergeam de-a lungul dulapurilor metalice vopsite in alb, ma uitam in clasele pustii cu usile larg deschise si urcam lenes scarile, uneori le mai si numaram, ma opream la geamul de la primul etaj si asteptam sa vad fumatorii in coltul lor discutand tare orare, lucrari sau alte prostii.
D-istii, C-istii, A-istii, B-istii si E-istii.. G-istii erau sus si nu ii prea stiam.. de altfel nici pe cei din E nu-i stiam desi erau langa noi.. erau umanisti, stiam mai bine realistii.. temutii D-isti, cu Ciorbea al lor, excelent in chimie si de altfel la celelalte materii, dar un pic bizar, si evident bataia de joc a celorlalti.. Ana era cea mai buna acolo… terminase liceul cu 9.90 sau asa ceva… fusese admisa la facultate dinainte de a da bacul.. copil destept.. nu ca cei din B. Cred ca eram cei mai cunoscuti din generatia noastra.. nu pentru ca avea diriga gura mare sau ca noi am indraznit sa ne plangem de proful de mate.. sau ca aveam cea mai mica medie.. La noi se intampla mereu ceva.. bun, rau.. se intampla. 8 ani fusesem in A.. dup-aia au urmat 4 ani in B si nu am regretat niciodata ca am „picat” in fizica-chimie si nu la bio-chimie.. decat sa fi fost cu D-istii sau cu C-istii, mai bine lipsa.. Din A nu-mi placeau prea multe persoane, asa ca.. unde am fost, a fost foarte bine. Profii au fost ok, in mare parte, desi am indragit foarte putini.. acum ii regret, evident… cum regret anii aia, dar nu am ce face.. sa dau timpul inapoi, as face aceleasi lucruri, la fel as chiuli de la HH, la fel m-ar durea in cot de engleza dirigai, la fel as uri chimia si pe Milo o data cu ea… la fel as iubi orele de romana, cand nu faceam cu Cleopatra.. care se pare ca m-a tinut minte de eleva buna.. eu care detestam latina pe care ne-o preda si romana dintr-a zecea unde ne dicta comentariile.

Imi place sa scriu. Pentru ca atunci sunt singura si pot sa aud ploaia tacuta cat imi amintesc momente ce nu au cum sa se intoarca. Pentru ca amintirile nu sunt o povara.. nici macar atunci cand ma fac sa plang..

biscuit

Lasă un răspuns

