Hapciu

Posted: Decembrie 28, 2006 in Despre copilarie

Cat am fost mica am racit destul de des si atunci am prins boala pe injectii.. cand a trebuit sa fac iar in liceu, mi-era inca groaza de ele. Si erau si afurisite..
Injectiile pe care le tin minte de cand eram mica erau unele in fiole mici, ser rosu.. Era vitamina A si nu tin minte sa ma fi durut.. dar tin minte cand intr-o noapte ( probabil era seara, dar mie-mi parea noapte) m-au imbracat ai mei in fashul rosu sa ma duca la doamna.. nush cum, o tanti de la cresa, ce facea injectii.. si cu cata patima plangeam acasa cand doamna Stanciu imi facea injectii.

Dupa injectii vin pastilele, pe care am iar boala. Toate amare, fir-ar ele. Acum am scapat de chinul asta.. cel putin nu mai simt cat de amare sunt cand le arunc pe gat si bag ditamai paharul de apa peste… Dar cand eram mica.. O bucata de hartie era mereu prezenta pe masa, se vedeau niste urme de praf alb pe ea.. de la pastilele pe care mama le sfarama cu mult tact si rabdare.. le sfarama, punea in lingurita si amesteca de obicei cu dulceata.. sau cu apa.. Inca simt amareala afurisitelor..
Cand am mai crescut a ramas doar antipatia pentru pastilele luate la fiecare sase ore, trezitul noaptea, ridicata automat din pat, inghitit pastilele si culcat la loc. Dimineata mai intrebam daca au venit sa-mi dea pastilele.. Ei nu uitau niciodata de pastilele pentru noi.

Ceaiurile.. astea nu erau asa nesuferite.. doar ca am devenit antipatica fata de ceaiul de cimbrisor.. atat.

Partile placute..
Bai fierbinti. Ridiche neagra lasata pe marginea aragazului, scobita si cu niste zahar in ea.. o adevarata placere sa fii racit in astfel de conditii. Nu stiu daca ajuta, dar era bun, asta conta. Sirop de brad. Uneori mai eram si scutita de scoala.
Printre leacurile babesti se mai numarau si frectiile cu otet si spirt, de miroseam ca o muratura dupa ce termina mama cu mine.. sau compresele cu cartofi lasati in spirt, parca.. Mai erau si cartofii fierbinti, sau comprese cu spirt fierbinte, puse pe piept. Nu era asa de rau..
Ce era rau era orice tinea de gaz.

Avem nevoie de una bucata gat iritat, amigdale umflate, cu ceva puroi, de preferinta. Adaugam una bucata mama sadica, o bunica la fel de sadica, o sticla de gaz, un creion, niste vata, sare si zahar.
Infasuram un pic de vata pe capatul creionului, udam ( daca tin bine minte) dam prin niste sare, mare, evident, obligam posesorul amigdalelor aratoase sa deschida gura mare si incepem tortura. Ii dam o gura de gaz ( parca) sa faca gargara. Dupa o vreme, ca nu era de ajuns, rechemam posesorul amigdalelor si ii oferim cu multa dragoste, o lingurita cu zahar.. si gaz.

Copilarie fericita…

Lasă un răspuns

