Amintiri

Posted: Februarie 20, 2007 in Despre copilarie

Frig. Meri in floare. Un parfum cunoscut. Parc mic. Un zambet. O floare. Ameteala caldurii.
In drum spre casa, un parfum mi-a adus aminte de ceva de care uitasem de mult…
Timp de multi ani am vazut in debara aceeasi cutiuta cilindrica, galbuie, cu un capac rosu, un pic murdara. Nu ne-am atins de ea.. pana intr-o zi cand mama ne-a aratat minunea. A suflat printr-un betisor cu un cerc la capat si de acolo a zburat un balon, ca cele de sapun pe care le faceam inainte de masa, cand trebuia sa ne spalam bine pe maini.
Parfumul de azi-dimineata.. era acelasi cu parfumul acelui prim balon. Si a durat la fel de putin, o clipa, pana sa se sparga in liniste si sa imprastie picaturi parfumate pe nasurile ridicate in aer.
De atunci, ne-am tot bagat nasul in sticlele de sampon.. si cum aveam doar un betisor, iar noi eram doua… paiele de la acadele erau perfecte. Pe scara, daca vremea nu era prea frumoasa, sau langa usa de la intrare in bloc, sub geamul uscatoriei, incercam sa facem baloane din ce in ce mai mari.. erau balonase in baloane… Si toate se spargeau sub ochii nostrii, daca nu zburau dincolo de varfurile zarzanilor, daca aveam noroc…

Am vazut acum cateva zile un balon, lung, albastru, aruncat asa, umflat, laolalta cu sticle goale de lapte, cutii rupte in bucati, ziare inutile, sau pungi de cereale. Nu mi s-a parut corect, asa ca l-am spart. Macar asa o sa se simta la locul lui.

Nu zambesc oricui.. nu zambesc la fel.. uneori nu zambesc deloc, iar alteori nu pot decat sa zambesc. Dar cand ajung in fata lui nenea de la magazinul de langa mine (unul din ele) si il salut frumos, si zambesc, ca asa e politicos, si tot ce primesc inapoi e un salut incruntat, nu mai am chef de nimic.. E deprimant.
Noroc cu parfumurile de mult uitate. Sau copacii infloriti.. Sau trandafirii ce ma asteapta langa usa. Sau..

Comentarii
  1. de_ce spune:

    :) uite, iti zambesc eu

  2. adriela spune:

    dar eu as vrea sa iti zambesc.sa sti ca uni oameni sunt mai buni decat crezi.aparentele inseala uneori!

  3. Alexandra spune:

    Si unii oameni sunt mai rai decat lasa sa se vada. Stiu asta.. am crescut destul de mare ca sa invat.

  4. Domnul Nimeni spune:

    Nu era mai bine sa ridici balonul in vant?

  5. Alexandra spune:

    Nu era vant unde eram.. era un loc acoperit :)

  6. dana spune:

    frumos scris…ma intreb daca nu acele balonase de sapun nu te fac sa te simti din nou ca la varsta innocentei izvorata pur din curiozitatea de a descoperii noi amanunte si noi mistere pe care le ascund chiar si cutiile vechi din debara…Şi atunci când vine vorba de reînviat amintiri, aceste nu trebuiesc căutate îndelung deoarece ele încă trăiesc în adâncul spiritului nostru. Trebuie doar păstrate cu grijă. Este adevărat faptul că aceste nu pot întoarce timpul, nu-l pot da înapoi, dar te pot face să-ţi menţii spiritul tânăr şi eu cred că asta este tot ceea ce contează. Dacă sufletul tău este urât şi împovărat, nimic nu împiedică repercusiunile acestora.

  7. Alexandra spune:

    Multumesc frumos pentru comentariu.. Apreciez.
    Heh, sper sa pot pastra totul bine si frumos..

  8. amy spune:

    scri super:)…

Lasă un răspuns

