Sweets

Posted: Septembrie 21, 2007 in Despre copilarie

..ce mi-a placut mereu la miere.. a fost consistenta, si felul in care curgea de pe lingurita pe felia de paine cu unt, cum facea intai fasii ce se subtiau usor si curgea in cerculete ce se suprapuneau si totul devenea o pata mare ce ameninta marginea feliei daca nu amestecam mai repede cu untul.. curgeau impreuna oricum, pe mana, pe masa dar un deget atent stergea imediat.

Dulceata nu m-a deranjat niciodata sa fie amestecata, arata amuzant, cu petice de alb, dungulite sau puncte printre samburii capsunilor si abia nu mai curgea.. Dulceata de cirese, o raritate, cate o cireasa pe fiecare imbucatura, in rest, doar zeama, asa era corect..

Cand aveam lapte cu cacao, luam pe varful linguritei un pic de unt si puneam in cana asteptand sa se topeasca incet si sa se transforme in ochi galbui ce se desfaceau imediat ce suflam, sau amestecam si se multiplicau si ramaneau pe marginea canii dupa ce laptele disparea. Totul era facut pe ascuns, fara stirea celor mari.. si daca erau pe acolo, atunci feliile de paine cu unt erau la fel de bune, era la fel de amuzant sa vedem cum laptele ia locul untului in felia de paine.

Duminica se mai intampla sa le facem cafea, inainte sa se trezeasca, in ibricul ala mic si rosu.. lasam sa dea in trei clocote si inainte de fiecare, scoteam lingurita, o agitam usor (fara sa stropim aragazul ) sa se raceasca si cand se umfla cafeaua, o luam rapid de pe foc si bagam lingurita pe care se uscase deja cafeaua, iar spuma se calma si nu faceam surprize. Cu toate astea, am mai spalat de cateva ori aragazul, ca deh, accidente se intampla si nu o deranja pe mama sa se trezeasca si sa aibe cafeaua gata, vasele spalate si aragazul curatat..

Nu mai am cui face cafea.. si probabil mi-am iesit din mana.. pacat, imi placea mirosul de cafea de duminica dupa masa si linistea inainte ca tata sa se trezeasca si sa vina usor in bucatarie, sa se aseze pe scaunul lui si sa fumeze, asteptand ca mama sa se trezeasca, sa aibe pe cine chinui..

Comentarii
  1. alexia spune:

    imi place am citit tot de pe blogul tau suces

Lasă un răspuns

