De-ale lui

Posted: Noiembrie 16, 2007 in Despre copilarie

Sunt lucruri pe care nu stiu daca o sa am cui le transmite departe.. si mai ales.. cum. Pentru ca sunt invatate de la tata, pentru ca sunt legate de obiceiurile de acolo, pentru ca nu s-ar potrivi neaparat aici, pentru ca.. pur si simplu. ciresari

Se intampla, sambata seara in general.. sa intru in baie si sa nu pot folosi chiuveta, era ocupata de un obiect micut, din doua parti si ca sa functioneze, se adauga si o a treia, care il obliga sa stea in chiuveta sub un jet de apa fierbinte ce stropea uneori pana pe margini. Bineinteles, cand am crescut am stiut sa dau la o parte, sa-mi vad de ale mele si sa pun la loc. Si probabil cand eram mica am si oprit apa, ca eram fata draguta si ii aminteam tatei ca a uitat ceva in chiuveta. Probabil, nu stiu sigur, dar nu m-ar uimi.

Am intrebat de ce lasa acolo.. cred ca mi-a repetat de cateva ori pana sa retin.. „ca sa se inmoaie lama”. La fel cum probabil intrebasem de ce trebuie neaparat sa se dea cu pamatuful, sa fac spuma..

Nu ne lasa sa stam acolo cat se barbierea. Zicea ca se taie daca se uita cineva la el. (Din cauza lui ma enerveaza cand sunt privita in timp ce face cate ceva.. atunci gresesc cel mai des.) Odata m-a lasat chiar sa incerc sa il barbieresc.. imi povestea de cum il barbierea el pe tataie si nu avea aparat ca al lui.. avea brici, foarte ascutit.. ca doar de-aia e brici.

Era din doua bucati.. manerul alb odata, devenise usor galbui, de metal acoperit cu ceva plastic zimtat si lasa doar capetele sa iasa afara.. unul avea filet, unde se potrivea cealalta parte a aparatului, se infileta frumos si de undeva mai sus, se deschideau scartaind un pic, niste bucatele de metal, ca niste ferestre.. pe rand; ascundeau lama pe care nu o lasa niciodata acolo, o scotea si o aranja frumos, sa nu cumva sa ne taiem. Stiam ca acolo sunt lucrurile lui si nu ne bagam nasul.

Mi-a placut si presupun ca si lui ii place aparatul ala si nu BIC-urile sau ala electric primit, la care a facut urat, de altfel.. Deh, nu mai reactioneaza asa de frumos pe masura ce vremea trece..

Data trecuta cred ca am dat o data peste aparatul lui, lasat usor deschis sub apa fierbinte.. sau poate doar mi s-a parut. Nu era iarna si chiar daca.. nu isi mai lasa barba pentru ca nu i se permite, dar macar ramane mustata.. semnul caracteristic masculilor familiei.. „Tataie avea, Putregaiu’ avea si el, Valeru’ la fel, Gilu si el.. Marcel.. unchi-tu’ Naica.. Cristi nu se pune, e prost si imberb”. Pai da, au toti.. deocamdata are cine pastra traditia… Si culmea e ca fumeaza toti, si toti au (aveau) mustata usor ingalbenita de fum si de vreme.. ca si cartile de care sunt (erau) mai toti atasati.

Comentarii
  1. reb3lle21 spune:

    :) Am dat din intamplare de blogul tau, cautand ceva despre copilarie. Scrii frumos. Spor pe mai departe.

  2. Alexandra spune:

    Multumesc frumos..
    Cred ca multi ajung aici din cauza copilariei.. cel putin asa se pare..

  3. alexia spune:

    Am dat din intamplare pe la blogul tau cautand ceva frumos sa sc. despre copilarie.Imi place cum scri suces in contiunuare.:d

  4. Alexandra spune:

    Multumesc frumos Alexia :)

  5. tymyhaircut spune:

    exact asa am patit si eu,an schimb am devenit frizer si barbieresc an fiecare zi.da aceeasi copilarie

Lasă un răspuns

