Cate-o poezie,doua (1)

Posted: Septembrie 23, 2008 in De-ale altora, Siruri
Etichete:,

Daca tot cauta lumea unele poezii, macar sa nu dezamagesc, sa nu ii las sa plece cu mana goala, nu? Desi, da, am si verificat, nenea Google stie si el poezii.. da’ lasa, macar sa le am eu aici, la mine.

O sa pun asa, cand am chef de copiat, cand am vreme.. am de unde alege. Asta („Ninge”) mi-a placut mereu si o stiu.. ca orice poezie pe care a trebuit sa o invat, sau ca versurile melodiilor auzite cand eram mai mica si-mi placeau, dar am uitat, cu timpul.

O sa fie la intamplare.. asta e prima din carte, restul.. unde se deschide cartea si bine, depinde si de ce o sa am eu chef sa recitesc. Ah si nu, nu am eu copyright. Poeziile apartin Otiliei Cazimir, eu doar.. dau mai departe. La fel, imaginile sunt luate din carte, micsorate, cat sa dea bine.

Ninge!

Ssst!.. Maicuta gerului,

Cu manuta inghetata,

Bate-n poarta cerului

Si intreaba suparata:

-Unde-s stelele de sus?

– Iaca nu-s!

Vantul rau le-a scuturat

Si le-mprastie prin sat.

Uite una: s-a desprins

Dintr-o margine de nor

Si coboara-ncetisor..

– Oare-a nins?

E un fulg si cel dintai

Si aduce-n vant ninsoare,

Drumuri albe peste vai,

Ras curat in ochii tai,

Sanioare,

Zurgalai

Bunica

Cand vantul copacii indoaie,

Si ploua, si-i frig, si ni-i frica,

Fugim la bunica-n odaie,

Noi: doua surori si-o pisica.

Acolo-i caldut si-i tacere.

Divanul batran dintre usi,

Cu vechile lui laicere,

Ne-asteapta cu carti si papusi.

Bunica ne iese-nainte

Cu zambetu-i bland de bunica:

– „Ei, care mi-a fost mai cuminte,

Fetitele, ori tu, pisica?..”

Lasă un răspuns

