Back to work (4)

Posted: Septembrie 27, 2008 in Munca, Siruri

Poate ca ar trebui sa refac categoriile, dar asta cand oi avea timp.

Azi am fost iar la munca si ca mai mereu, mi-am facut iar draci. Dar nu merita relatat, si cred ca o sa ma abtin in general de la a mentiona cretinii ce se cred mai buni decat mine, doar pentru ca lucrez la McDo. Pentru ca nu sunt cu nimic mai buni. Cu ce esti mai bun decat un biet angajat McDo, oricate studii ai avea, daca il tratezi cu fundul? Cu ce esti mai bun decat mine daca ai bani sa mergi zilnic la restaurant, dar vii la McDo si te plangi ca e prea scump? Cu ce esti mai breaz, in general, daca nu stii sa tratezi oamenii asa cum se cuvine? Nu esti.

Bun, m-am plans, ajunge.

De ce raman eu la munca? Pe langa faptul ca e pentru bani, chiar daca in alt loc as castiga mai bine. Fusesem intrebata ce caut acolo.. Imi place atmosfera, imi plac oamenii cu care lucrez, imi plac serile in care radem. Si in plus, am ocazia sa studiez diverse specimene. Daca incerc destul de tare, o sa si invat sa ma controlez si sa nu ma mai enervez, ci sa ma abtin si sa gasesc raspunsul adecvat incat celalalt sa se simta destul de prost, fie pentru ca m-a jignit fie pentru ca am gasit eu ce-l doare pe el si m-am folosit de asta. Dar facand asta (ultima chestie) nu as fi demna de psiholoaga, nu? Sau poate ca o sa profit si o sa manipulez oamenii inainte de a ajunge acolo.. om vedea.

„Why do you try so hard? Why can’t you relax, talk with people?” Asta a fost intrebarea lui Morad, din Bangladesh, intrebare intr-o engleza aproximativa.. Asta pentru ca incercam sa fac stocurile, pentru ca cei ce vin dupa mine sa nu se trezeasca fara produse, fara chestiile de care au nevoie. Si bine, asta, la fel ca tot pentru ce sunt laudata, din cauza locului de munca anterior unde motto-ul era „La McDo e mereu ceva de facut”. Nu e mereu adevarat, decat daca incerci tare de tot. SI eu incerc.

Dar ca idee generala, chiar daca tot atata sunt platita, chiar daca managerii nu ma vad cand fac mereu ceva in plus.. o fac pentru ca de-asta merg la munca, nu ca sa stau. Tine de faptul (in mod sigur) ca nu vreau sa fiu rau vazuta, vreau sa fiu apreciata, vreau sa fac bine ce am de facut, mi se pare normal.

Tot ieri, Boubou a pus o intrebare cretina, daca prietenul meu m-a invatat sa lucrez asa. Sau imi mai spusese ca a auzit el ca romanii sunt lenesi (de unde o fi auzit, nush, ma gandesc ca inventeaza) dar a zis ca eu nu-s. Ce sa-ti spun, mi-a crescut inima. Treaba nu se invata.. inveti ce ai de facut, ce poti si ce stii sa faci si dup-aia depinde de fiecare daca vrea sa faca, nu tine de ce ai invatat.

E ca la scoala.. ni se dau posibilitatile, noi trebuie sa luam si sa digeram ce ni se da, nu o sa pice totul de sus. Dar pentru unii e mai greu de crezut.

De ce imi place la munca? Pentru ca imi este gadilat orgoliul.. Nu sunt singura, asta e clar, dar cand o aud, imi face placere.. sa surprind ca stiu sa fac si asta si ailalalta. Nu mi-e rusine ca lucrez la McDo. Daca ii e cuiva rusine cu mine ca lucrez acolo, n-apai atunci imi e mie rusine ca persoana in cauza mi-e cunoscuta. Surprind prin faptul ca franceza e destul de buna, ca engleza mea e superioara cu mult celor de acolo.. nu intarzii decat cand nu depinde de mine, stiu sa fac cam totul pe postul meu si chiar mai mult, in restaurantul actual.. Poate ca o sa accept sa evoluez in grad, sa vad daca mi se propune serios si daca o sa raman, evident. Nu o sa lucrez mereu aici.. o sa am nevoie de posturi mai serioase, dar pana atunci.. imi fac treaba si nu mi-e rusine cu ce fac.

Comentarii
  1. shaki spune:

    hm. in general in mac tocma ca se duc oamenii care nu au asa de multi bani – daca i-ar avea trust me ca nu s-ar duce la mac…

    ceva ma face sa cred, din postul asta, ca macul e frecventat cam de aceeasi categorie de oameni ca si aici :)

  2. Alexandra spune:

    Da stiu ca nu se duc astia cu bani.. Bine, exista si exceptii, astia care vor ceva junk food.
    Nu am fost la un mac din tara de nush cand, dar probabil, aceeasi categorie, doar ca la noi or fi ceva mai fuduli decat astia de aici, ca la noi mac-u e ceva mai scump totusi..

  3. shaki spune:

    am si eu momentele mele cand ma duc la mac. cu razorel ma duceam, in gara, de exemplu :) dupa ce am venit in tara, primul loc in care am fost a fost macu… chiar mi-era dor de un burger lipsit de gust :))

    deci banuiesc ca are si partile lui bune :)

  4. Alexandra spune:

    Ah, totusi, au gust, asta nu poti nega, cel putin unii sunt delicious :D

    Stiu ca mergeai cu el.. de altfel daca nu ma insel, cu voi doi si cu Yann am mers prima, sau a doua oara intr-un mac, in tara..

Lasă un răspuns

