„ça”

Posted: Noiembrie 4, 2008 in Scoala

De fapt,nu plec chiar acu.. in cateva zile, mai stau oleaca pe aici, sa pierd timpul, nu de alta; pana una alta, povesti de pe la scoala..

Proful: „le moi, le surmoi et le…. ça. „es – a” ”
Cand l-am auzit nu mi-a venit sa cred si imi venea sa intru in pamant de rusine.Pentru ca proful in cauza, il se trouve, e roman. Il vazusem ceva mai devreme, la cantina si m-a speriat, arata spooky, cu o parte din par disparut pe motiv ca a dat cu mana prea des prin el, dupa umila mea parere.. Dar nu e frumos sa judeci un om dupa aparente asa ca am continuat sa sper. Nici cand nu s-a prezentat nu am zis nimic.. nici cand a intrat direct cu titlul a ceea ce urma sa faca el.. si nici accentul lui aproape rusesc nu m-a speriat pe cat m-a speriat vocabularul bogat, dar cu toate astea a reusit sa nu ne spuna nimic in doua ore si sa ne plictiseasca de moarte. Am scris foarte putine pentru ca: nu reuseam sa il urmaresc in ideile lui alambicate si sa scriu; am desenat. M-a obosit si m-a deprimat rau de tot. Nu inteleg cum de un om cu un vocabular asa bogat, necesar de altfel, in calitate de psihanalist sau ce-o fi el, poate pastra un accent infect de elev ce face primul lui an de franceza. Si a facut ce nici un alt prof nu a facut, cel putin nu in prima ora: si-a facut publicitate, la o carte pe care nu avem de ce o cumpara, nu are legatura decat de departe cu ce facem. Si ne-a mai zis si de o conferinta tinuta „intr-o tara ce a fost mult timp sub un regim (comunist)” Nu mai stiu exact cum am zis, eram prea oripilata de accentul lui. Inca un prof de care nu imi place. Si il mai vad inca trei saptamani.

Ce nu-mi mai place la scoala? Nenea de la FCP, pentru ca a recunoscut ca e vaca (el a zis-o asa) in privinta corectarii si implicit a notarii, pentru ca e bou si ne trimite acasa daca am luat cursul de pe net, pentru ca e batut in cap si se foloseste de cuvinte a caror semnificatie nu o cunoaste, pentru ca e plictisitor. Cursul ar putea fi chiar interesant, hormoni, anorexie, termoreglaj, alea alea.. dar nu, el face totul dureros si ne obliga sa petrecem 6 ore pe o chestie vazuta anul trecut. Dar bineinteles, cu toate astea, in ciuda miilor de explicatii, se gasesc intrebari cretine. Care intrebari ar fi:

Proful ne povesteste despre hormoni, shanume „releasing hormones”, de-aia sunt notati cu RH. Abia termina de zis asta si o intrebare cretina: „TRH este un hormon?” Imi venea sa ii dau cu banca in cap.

In primul curs, prima zi, aceeasi tipa (are media pe anul trecut mai mare decat a mea si facuse anul trecut un proiect legat de cartea despre care ne povestea profa): „<<onanisme>> se scrie cu <<o>>?” si bineinteles, a urmat si „ce inseamna <<onanisme>>” ? Avand in vedere ca ea trebuia sa citeasca respectiva carte, ar fi gasit acolo cuvantul in cauza, dar: ori nu a citit, ori nu s-a obosit sa caute ce inseamna.

Si am mai uitat din intrebari, dar multe sunt absolut cretine. Eu desenez in unele ore si tin pasul cu ce zic profii (nu desenez la toate cursurile, sunt cuminte in general, desenez doar cand ma plictisesc de moarte), iar altii nu sunt in stare, fiind „atenti” cica. Deci da, uneori e dureros sa fiu studenta, romanca, printre francezi, usor retarzi. Nu ma mir ca am ramas 130 din vreo 300 cati eram anul trecut. Si inca din astia 130, doar 70 au trecut din prima, fara restante; mai sunt vreo 20 in conditional (respectivii pot urma cursurile anului 2, dar si pe cele al primului an, acolo unde au picat).. deh, nu ar trebui sa ma mire atitudinea generala si atmosfera.. pana la master om ramane o mana de oameni.

Asa, alte cursuri care nu imi plac. Bine, intre noi fie vorba, as termina muuuuult mai repede daca as zice care imi plac de fapt.

Statistica, e clar, o detest, pentru ca e urata. APE, doar cursul, pentru ca seminarul e fain. Cursul, din acelasi motiv ca si IPV (mi-i lene sa detaliez acum numele astora, mai ales ca eu si traducerile exacte nu ne intelegem tocma bine), ca e profa naspa si a zis ca vrea interactiune.. si doar ea vorbeste, si.. atat, nu are nimeni loc de ea. Seminarul de IPV e ok, doar ca tanti e bizaroida, am sentimente ambivalente, mi-i simpatica pentru ca s-a luat de unu’ care tot vorbeste in cursuri si in general, face urat la astia care nu stiu sa taca; mi-e antipatica pentru ca e genul de om cu fitilul scurt si nu explica nici ea tocmai bine unele chestii, e aiurita si mi-e teama de notarea ei.

Cursul de MAL, mere.. proful e simpatic (nu fizic: mic si chel, un inceput de barbie dubla) si explica bine, dar materia in sine (psiho experimentala) e naspa, neinteresanta, deloc.. experiente facute de diversi, ca sa vada ce neamuri de memorie exista, I mean.. yay. Tot cu el facem cursul si pe langa faptul ca m-a intrebat daca-s nemtoaica, nimic iesit din comun.

Dup-aia, in aceeasi categorie ar fi RRP, tot psiho expe si la fel de naspa, numai ca de data asta profa e groaznica. Which reminds me: am un proiect de facut si de experimentat pe oameni, damn it.

Vine MPS: seminarul- merge prea repede, dar mi-e simpatica profa, a ramas aceeasi ca anul trecut. Cursul la fel de neinteresant si la fel de tare ma streseaza, am un proiect de facut, tot pentru ianuarie, tot asa de dragut, tot de interactionat cu oameni. Yupi adica.

PIC. Asta imi place, pentru ca nenea e de treaba, si povesteste frumos, zice chestii interesante si a fost primul care ne-a povestit despre vise, deci da.. E calm, si chiar daca vorbeste aproape singur, imi face placere sa il ascult. Cealalta parte a seminarului e facuta de un nene pe care l-am vazut anul trecut si la fel de tare ma enerveaza cu dictatul lui cu viteza luminii.. l-as bate, norocul lui ca e interesant ce zice si sunt complexata cand deschide gura.. cunosc doar un alt om cu o asemenea cultura..

Si parca astea-s toate cursurile mele. In mare, vorbim iar despre Freud si stadiile vietii, sexualitatea infantila, aceleasi ego si toate cele.. Am auzind vorbindu-se despre Fliess un pic cam des.. Si mai ales, despre vise, mi se face rau. Mai ales ca am inceput o carte de-a lui nenea in care explica despre vise, si deja cartea e greu de digerat, daramite pe langa zece cursuri in care ni se povesteste despre asta.. Si cand nu e psiho, e ori statistica, ce-mi pare inutila, ori un fel de biologie, care-mi pare debila si si mai inutila.. sau istoria psihologiei experimentale, practic… care e cea mai inutila dintre toate. Deci da, happy days. Si toate astea ma fac sa ma trezesc la 6:30 ca sunt fata constienta.

De-asta si plec in pat.. si-asa nu am facut nimic azi.

Comentarii
  1. river spune:

    :( Ma intristez cand te vad asa trista… Dar stii tu vorba aia, cu „si asta trece”, nu? ;)

    Zambeste, esti tare frumoasa cand zambesti :)

  2. Alexandra spune:

    Multumesc river, esti o dulce, ca intotdeauna :*
    Da, si asta trece; trebuie

Lasă un răspuns

