La tranta cu birocratii

Posted: Decembrie 11, 2008 in Nervii mei de toate zilele

Extras dintr-un mail. Ca nu m-ar fi tinut nervii sa scriu un post coerent.

Azi (luni, 08.12.2008) am plecat mai devreme decat de obicei de acasa,da? la 7 si ceva asteptam autobuzul care a venit, m-a dus la metrou si in fine, la 8 eram la prefectura, unde asteptau pe putin o suta de oameni. Am intrebat unde trebuie sa fac coada, am fost intrebata daca sunt studenta, si mi s-a indicat o coada unde erau 2 persoane. That’s great!

Am stat juma de ora si am inghetat asteptand miracolul tichetelor. A aparut un nene care a zbierat ca nush care sa mearga acolo, altii dincolo, etc. Nimic interesant, eram deja unde trebuia, mi-am zis ca o sa am bafta si intr-o ora o sa fiu iesita de acolo. Ti-ai gasit! Doar nu e asa de frumoasa birocratia! Suta aia de persoane intra inaintea noastra.. mi-am zis ca poate o sa avem prioritate totusi. Vine o tipa la noi, sa scoatem pasapoartele si titlurile de sejur…. ma execut, ma vede, sta in dubii: sunt studenta, dar titlul de sejur l-am primit pe alte motive, da? Ok. Ma trimite la cladirea aia mare din stanga, la receptia vietii merg intr-acolo, realizez ca nu mi-a dat hartiuta cu numar. Ma intorc, o intreb, ii dau iar detaliile ca ma uitase in doua minute si imi zice ca nu e bai, sa merg acolo. Ce sa frec? Asta doar ea stia. Vad catamai coada,la receptie, zic ca nu stau acolo de nebuna, merg sa o intreb pe tanti aia draguta ca toti functionarii (ce-i drept si singura la biroul ala), ce trebuie sa fac. Dar! Tanti refuza sa imi vorbeasca, e ocupata, nu imi poate raspunde, ca nu e conectata. Unde nu esti conectata tanti? La creier? Ce conteaza? Nu mi-a raspuns. Why thank you!

Ma duc si fac coada, no, poate s-o indupleca de mine si nu m-o lasa sa astept ca tampita.. intre timp, cum se intampla in cozi, lumea incepe sa vorbeasca, mi se indica o alta coada, dar aia era pentru copiile xerox, nu aveam treaba. Au fost draguti cei de langa mine, imi pastreaza locul, cat merg la intrare sa cer un tichet, sau macar sa fiu dumirita ce si cum.
Ma duc.. (ah, da, detaliu vital: e cancer afara) si ii intrerup pe nenii care ma trimit direct la capatul cozii; le explic ca am stat deja la coada (ma lua cu plans deja) si nu mi s-a dat tichet.. ei ridica functionaresc din umeri si refuza si ei sa imi explice. Insist, le zic ca mi s-a spus ca nu am nevoie de tichetul lor nenorocit, ei isi baga in continuare interesul in alte parti decat in dialogul pe care incercam sa il duc cu ei si imi spun nonsalant „pai faceti coada si va spunem dup-aia daca va trebuie tichet sau nu”

In momentul ala am refuzat sa mai stau la discutii, pentru ca ar fi fost imposibil dat fiind ca toti nervii mi se urcasera in gat, le-am zis in gand ceva de dulce, de frati si surori si tot neamul, si am plecat plangand de acolo.

Astea-s aventurile mele in tara birocratiei. Am scos partile indecente, nu de alta, dar sunt fata bine crescuta, macar pe fata! In orice caz, am bocit cat ii explicam consortului si a trebuit sa ii trimit 5 mesaje dup-aia, bocind, ca sa ii explic iara, asa de bine m-am exprimat eu.

Mno, asta e. Si eu eram fericita ca nu am dat de asa functionari.. nici in Alès, nici in Nîmes, si nici in Paris, in 12, unde am avut de fiecare data, de facut hartii. Doar la prefectura Val-de-Marne am asa surprize, ca sunt ei mai cu mot. Nu zic, sigur dau de multi oameni imbecili, am vazut eu exemple, dar nu e un motiv sa tratezi toata lumea cu posteriorul.

Eu sunt obligata sa declar si sa schimb adresa, in termen de 8 zile, pentru ca asa au zis ei si eu, ca fata ascultatoare o sa ma conformez. Dar daca o sa ma ia la bani marunti cand oi merge iar, o sa le zic de dulce, direct, pentru ca nu o sa inghit rahaturile lor.

Mda. Ma intorc la lectii.

Comentarii
  1. esk spune:

    nu stiu sa fac trackbackuri, dar na, o sa pun asa cum e, in momentul in care o sa public articolul :*

Lasă un răspuns

