In care e vorba despre carti

Posted: Februarie 7, 2009 in Ganduri

E leapsa, de la Denisa. Mai am inca una, tot de la ea, o sa ma ocup eu.. intr-o zi.

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?

Intrebare incuietoare.. Nu stiu sa apreciez cartile in bune sau proaste, in general e parerea mea… si cam atat. Dar ca sa raspund totusi.. „À quelle heure passe le train... Conversations sur la folie ” a lui Jean Oury si Marie Depussé. E destul de legata de psihologie si se folosesc de multi termeni pe care nu i-as fi inteles la fel.. Dar e o carte frumoasa, poate mai mult beletristica decat psihologie. Am citit multe alte carti frumoase, carti bune, dar asta e cea mai recenta si importanta pentru mine.

2. Ai făcut cadou cărţi?


Yep. Desi daca stau bine sa ma gandesc, doar una… Aia de cocktailuri nu se pune. Ah, ba da, silly me. Unui foarte bun prieten, parca numai asta stiu sa ii ofer.. Mah bad. Dar ultima oferita a fost Lolita si a fost pentru Denisa. Nu ofer carti oricui.. Tin prea mult la ele pentru a le da pe mana cui nu trebuie.

3. Care este viitorul literaturii?

Tough one. Avand in vedere ca nu citesc neaparat contemporanii.. habar nu am. Dar am vaga impresie ca nu e tocmai roz. Pentru ca nu prea am sperante in noua generatie. Cei care ar fi capabili sa scrie, nu o fac neaparat pe motive diverse, iar cei ce nu prea stiu sa scrie in adevaratul sens al cuvantului, scriu mult, prost si comercial. Un fel de Linkin Park in literatura. Dar cum am zis, nu cunosc literatura contemporana decat din auzite.


4. În ce limbi ai citit cărţi?

Romana, engleza, franceza.

5. Ce cărţi „celebre” nu ţi-au plăcut?

Euh… Freud se pune ca celebru? Ma gandeam eu.. Ar fi DaVinci code. E scrisa ieftin, dar e mai reusita decat a fost filmul.. nu stiu care din ele e pusa intr-o lumina mai proasta.. Si avand in vedere dezvalurile facute dupa aparitia cartii, agitatia pe seama ei… E genul de carte de citit pe.. tren (sa raman politicoasa totusi)

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?

Ei iaca. Nu mi se pare o intrebare corecta. Si nici nu pot raspunde, pentru ca autorii pe care i-am citit nu reprezinta toate tarile existente, si nici macar o mica parte..

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?

Din pacate, sunt obligata. Sunt mult prea multe notiuni in cartile mele, si citate, interesante, pe care nu o sa le retin, asa ca.. Dar daca sunt carti altfel decat cele necesare pentru scoala, nu prea.

8. Cam câte cărţi ai citit până acum?

Nu destule.

Ai mei au o biblioteca diversa si destul de mare, dar nu am reusit sa citesc jumatate din ea, pe motiv de scoli si cerinte diferite fata de ce aveam eu.. Si ma las usor distrasa..

9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?

Orice Freud de pana acum (sa nu mint, totusi.. cazurile practice sunt interesante, si la fel, cand nu uita sa puna  o virgula, un punct..), René Kaes („Le complexe fraternel”; m-am luptat cu el toata vara) si Tiganiada, a lui Budai-Deleanu. Cu regrete, dar cartea aia nu mi-a inspirat nimic

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?

Sunt cea mai directa legatura intre mine si bunicul meu. De la el am mostenit, prin tata, placerea de a citi.. poate in afara de curiozitate si dorinta de a sti, continui sa citesc pentru ca ma leaga de ei.

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?

Habar nu am. Daca nu e „Le complexe fraternel”, atunci una din cartile cu coperti cartonate, luate de la o librarie englezeasca, in care ma abtin cu greu sa pun piciorul iar. Dar in general nu am luat nimic care sa fie mai mult de 20€.

12. Care este cel mai tare final la o carte citită?

Asta-i intrebare capcana.. Nu stiu, chiar nu stiu..

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?

Daca e vorba despre cum am fost eu influentata.. n-are cum. Nu, in general intru in atmosfera cartilor, si cat citesc, poate ca imprumut un pic gandirea din carte, a unui personaj de care m-am atasat, dar altfel.. nu, o data cartea terminata, e ca si cum as fi iesit din sala de cinema..

14. Care scriitor te-a influenţat cel mai mult?

La fel ca mai sus. Nu scriu, deci nu ma consider influentata. N-as putea sa ii copiezi pe altii de altfel, not worthy enough.

15. Cât de repede citeşti o carte?

Euh, depinde de carte. Astea pentru scoala, depinde cat de seci sunt. Celelalte, depinde daca ma prind. O carte care ma prinde, e ca si terminata, nu conteaza ce am de facut pe langa, citesc printre randuri, pe langa randuri, dar citesc, sorb cuvintele si nu las cartea decat daca nu se poate altfel.

16. Poate literatura să schimbe lumea?

Depinde acum de literatura. Dar cum diverse melodii si curente influenteaza oamenii, de ce nu ar influenta si literatura?

Comentarii
  1. esk spune:

    Multumesc ca mi-ai raspuns, scumpa :)

Lasă un răspuns

