Wild life

Posted: Februarie 16, 2009 in Adult life

De cand ma stiu (that’s not much) am avut pe langa casa diverse bestii.. sub forma matzelor sau cainilor de pe langa bloc, sau a animalelor de curte (nu le enumar, orasenii ar avea ceva greutati, dar majoritatea sper ca au o „tara” a lor).. hamsteri, caini, porci de guinea.. Am chiar si o sora! (i-a depasit pe toti in longevitate, e interesanta sa specie)

Primii au fost Tzutzu si Tzutza (am iarasi impresia de déjà-vu, da’ trece), doi hamsteri, pe care ii tineam intr-un borcan mare, cu ceva rumegus pe fund.. tin minte cum intr-o seara tata a bagat unul dintre soareci pe sub tricoul mamei; alta data eram in camera la ei, borcanul era pe fotoliu.. nu stiu, e doar o imagine.. Ii tin minte si pe ai mei cum povestesc mereu ca stateau si se uitau la aia mici cum infulecau noaptea, sau ca au plans cand au murit. Eu? Eu nu mai tin minte.

Am avut si niste caini, in diverse perioade, dar nu a durat mult, nu erau tocmai cuminti.. Unul din ei a fost dus la mamaie si a disparut dup-aia.. Altul scheuna noaptea de numa, stiu ca a trebuit sa ma trezesc sa ii dau de mancare. Deh, noi si cainii.. ii iubim, dar nu reusim sa tinem.

Tata a mai adus cu cateva ocazii, din padure, arici. Nu i-am tinut mult, ca sa nu ii chinuim, si chiar si asa, sunt sigura ca nu le-a placut neaparat sa fie mangaiati si sa li se dea mancare.. Antonia ne invatase cum sa ii mangaiem, ca sa nu ne intepe si a fost dragut. Mi-s simpatici…

Papagali.. urat subiect. Primul a fost Pitzi, care statea adesea pe umarul meu.. Se invatase cu mine si nu ii placea cand tata incerca sa il ia (dupa ce il invatasem sa iasa din colivie si sa vina la noi), dupa ce fumase.. papagal destept. L-am oparit odata.. l-am lasat in bucatarie si tembelul s-a asezat pe oala de lapte, fierbinte.. a avut picioarele rosii o vreme si m-am simtit ca naiba.. dar venea in continuare la mine, deci nu ma detesta, zic eu. A murit.. nu stiu de ce si l-am ingropat, intr-o duminca, in padure, inspre Drumul Poienii.. Au mai urmat dup-aia, dar fiind legati (sau poate a fost doar unul) de momente mai urate, nu retin mare lucru. Ultimul e al sora-mii, il chema initial Mishu, a devenit Misha pana la urma, pentru ca se pare ca e fetita. N-am mare lucru de zis, doar ca acum doua ierni l-am chinuit si am dedus eu ca e autist, pe motiv de miscari repetitive.. il invatasem la prostii, gen sa se ascunda in arcul colorat pe care i-l bagasem in cusca.

Ultima venita, in casa alor mei, a fost Tasha. Mica si roscata, a fost cadoul pentru ziua lui tata, desi el mai mult o pedepsea si (dupa cum am aflat mai tarziu), incerca sa nu se ataseze de ea… iubesc animalele la fel de mult ca si el, asa ca, stiu cum e.. Doar ca eu mai reusesc, uneori, sa fac discriminari (in privinta animalelor.. in cazul oamenilor e mai greu). Retinusem ca traiesc doar vreo trei ani.. ea a rezistat vreo cinci. A murit acum doi ani cred.. da, cam asa ceva, iar sora-mea imi reprosa ca nu am aratat nici o emotie. Nu-i adevarat, cine a stat cu mine in ziua aia, stie.. era animalul pe care il avusesem cel mai mult timp si chiar daca nu o vazusem asa de mult (n-am stat acasa nici un an de cand am luat-o) si mi-era draga. O vazusem de Craciun, cand fusesem acolo, stiam cat de mult ii place bradul; adoram cand o luam in brate, ca se ascundea intr-un colt si dormea; era enervanta cand tipa dupa mancare si calca pe paie (iarna nu aveam de unde-i gasi iarba) pentru ca nu ii conveneau; era scumpa cand mergea prin casa, miscand intr-o parte si alta fundul ce ii crescuse. Nu stiu daca ne-a urat ca am luat Tiganul si Petecut de langa ea. Ii ramasese Sonia totusi.. dar ea a plecat repede, bolnava, la putin timp dupa ce ma intorsesem odata acasa. Mirosea infiorator in acvariu si era un chin sa schimbam rumegusul.. dar ne-a fost draga, asa cum a fost ea.

Ultimul (sau asa credeam) sau mai degraba ultima, e Flappie, cadou de la Denisa, de ziua mea. Chiar si fara sa iau in considerare cadourile (destul de prost inspirate sau lipsa) primite, e un cadou cat se poate de frumos. E usor nebuna si ea, cand incearca noaptea sa evadeze si roade la cusca, sau cand merge in roata super repede si face un zgomot de o aud din cealalta camera. Dar e adorabila.. chit ca nu ma lasa sa ii fac poze, pentru ca sta locului, la fel de mult ca mine. Nu stiu cat de mult ma place, cat ii place in bila ei, cat de speriata e de Romeo, cat de mult ii plac morcovii si daca ii place litchi sau doar a fost o intamplare.. Dar, la fel ca si cu celelalte animale, nu stiu decat ca mi-e draga, cu siguranta.

photo-10L-am pomenit.. sa il si prezint. „Am o chestie mare, neagra si paroasa intre picioare” fusese unul din modurile de prezentare. Sau „porcul” sau „his highness” sau chiar „minou”, depinde acum.. E Romeo, mascul, de vreo 4 anisori, fiv+ (adica HIV+, HIV al matzelor) si e.. motan. Are blana mare si neagra, e teribil de alintat si a prins obiceiul sa il spele pe consort, sau sa se dea la ochiul meu drept, sa il spele, cand vrea mancare. Relativ profitor, sau independent cum ar zice altii, se duce inspre ceilalti doar cand are nevoie de el. Ne era prea drag (a se citi „ii era prea drag”) asa ca am decis sa il pastram.

De cand a ajuns Romeo la noi, au mai trecut pe aici Fever, Arielle; domiciliu temporar: Nemo si Seya, deocamdata, plus o mamica si cei doi pui ai ei. Urmeaza sa mai vina unul maine. Nemo pleaca la sfarsitul saptamanii iar Seya.. nu stim, se pare ca incercam sa il domesticim.. Nu ma atasez asa de repede decat daca stiu ca e definitiv.. cred. Nu mi-a parut si nu o sa imi para rau cand Nemo si Seya o sa plece; in schimb, mamica si puii ei.. nu stiu, o sa ramana de vazut, sunt la fel de mari ca niste hamsteri acum. Si o sa mai treaca pe aici ceva pisici.. pana.. nu stiu.

Posibil sa urmeze un caine, dar asta, mai incolo, cand ne-om face mai mari. Pana atunci, ne multumim cu un hamster si 7 pisici. For now.

Comentarii
  1. shaki spune:

    matzu e uberadorabil :D

Lasă un răspuns

