Detail girl

Posted: Februarie 26, 2009 in Ganduri

Sunt cea care o sa retina mereu cate un detaliu care tie o sa iti scape. O sa observ mereu privirea celui care a trecut pe langa tine.

Nu o sa uit de cel care s-a indragostit de o colega de clasa, intr-o statie de tren.

Nu o sa uit ca tu mi-ai spus „M-am indragostit de tine nemachiata„.

Iar momentul in care ai spus ” pari mai happy, mai.. dragastoasa” nu o sa treaca fara detaliile de rigoare, la fel ca toate datile in care vedeam asta salvat in drafts, pentru ca nu gasisem momentul potrivit.. si inima o sa mi se stranga mereu.

Am reusit sa opresc odata timpul. Sa iti descriu totul? Nu are sens, la fel ca un povestit, nu ar reiesi totul asa cum vad eu.

Ti-as putea spune ca garajul ala are doua statui si are un nume ce m-a facut sa rad, dar sa il pot situa cu exactitate? mai greu. Eventual ca e dupa un garaj sau ceva de genul, Ford si e pe dreapta cum mergi cu 172 incolo. Sau 182? Recunosc drumurile pe masura ce le parcurg, dar nu as putea sa le descriu. De-asta ne-am si invartit uneori cam mult prin Brasov asta vara.

Pot sa iti spun ca un anume cantaret mi-a dat autograf si era in gara, langa Informatii si s-a uitat la mine zambind sagalnic, deloc magulit ca o pustoaica l-a recunoscut..

Nu am uitat privirea matusii si nici tonul cand eram pe Drumul Poienii si ne-a spus sa avem grija de aia mica, sa nu cumva sa o traga curentul. Fusese mereu dragastoasa, mai ales cu mine (Adi era mai dragut cu sora-mea, deci era echitabil) iar atunci, privirea aia… A fost probabil singura data. Nu ne-a certat niciodata si ne-a iubit ca pe fie-sa. Si la fel nu o sa uit ca de ziua ei s-au intalnit mama si tata. Nu am uitat, dar nici nu am sunat ieri, stiam ca o sa am un nod mare in gat.

De la Ana (a celor de la Vama Veche, ovcors) pana la Stricken sau Lips of an angel, trecand prin Mai ramai putin, o sa retin toate melodiile pe care am plans pentru ca, in mod evident, erau legate de cate ceva, cineva. Se numeste invatare prin asociere. Si ma ajuta de multe ori. De data asta e inutil. La fel ca retinutul persoanelor pe care le vad in tren.

Tipa inalta cu palton lung ce o face sa para si mai inalta, si are un chip bizar, o vedeam des dimineata la trenul de 7 si ceva.. La fel ca pe tipul ce ma face sa ma gandesc la videoclipurile lui Haddaway: palarie, cercel cu cruciulita in urechea stanga si casti mari pe urechi. Sta teapan pe scaun, asculta muzica prea tare si m-ar enerva in general daca pentru un motiv necunoscut mie nu mi-ar fi simpatic, oarecum. Mai e tipul pe care il vad in autobuz seara, uneori.. Blond si parul dat cu gel, o mutra nesuferita, cu cercel intr-o ureche, mergea mai departe decat mine dar marti a coborat si el in aceeasi statie. Sau tanti pe care o vedeam vinerea, tinerica, blonduta, maritata si data cu destul fond de ten incat sa se vada, cu o mutrita simpatica.

Data cand invatatoarea s-a luat de mine ca ma hlizeam cand ea ne dicta „chiloti” si pana la urma am scris „ciloti”. Sau data cand alergam pe teren si am dat mainile in lateral, lovindu-l pe Florin in bijuterii.. La camin, atunci cand Cosmin, Ovidiu si Liviu si-au batut joc de desenele mele… La liceu, cand am plans pentru ca Andrei a ras de numele meu si si-a cerut dup-aia scuze.. Atatea momente relativ penibile (si inca le-am lasat deoparte pe cele cu care mi-e rusine cu adevarat)sau cel putin urate, ale caror detalii au ramas in minte la fel ca cele ale primului vis pe care il tin minte. E cumva legat de moartea Mamutei.. cred.

Mintea mea e pana la urma plina cu detalii, nu cu povesti. Eu doar dezvolt detaliile, am nevoie de ele pentru a retine mai bine intreaga imagine. Ma leg de ele pentru ca sunt absurda si le retin pentru ca ma amuza, pentru ca in general sunt lucrurile ce imi permit sa dovedesc ca am avut dreptate sau pur si simplu ca retin mai bine. Dar sunt si detalii care imi scapa, retinem mereu lucruri diferite, dar nu inseamna ca o sa accept asta.

Fiecare prim sarut, fiecare inceput, fiecare sfarsit, fiecare persoana.. toate sunt detalii de care ma agat si la care tin. Pentru ca au trecut prin ochii mei si prin mainile mele, ca sa isi lase amprenta. Stiu ca iti place melodia, de-asta ti-am amintit de ea. Stiu ca iti place asta, de-aia ti-am adus/dat/luat/facut.

Dar tu?

Details…

Lasă un răspuns

