Dislikes.. and others alike

Posted: Martie 22, 2009 in Aberatii

Sunt atatea care nu imi plac, aproape ca ar fi mai usor sa spun ce imi place.. Dar deh, daca tot am inceput, sa o duc pana la capat, nu?

Nu imi place sa dorm singura. Si nici dezvelita. Sa fiu trezita de alarma cand visez sau cand cu cinci minute inainte ma trezisem si imi spuneam ca mai pot dormi o vreme. Sa fiu trezita de vecini care nu au ce face si fac zgomot, oricare ar fi el.. daca in general nu aud tocmai bine, cand sunt adormita, zgomotul unei usi inchise brutal ma trezeste de parca ar fi fost fix langa mine usa in cauza.Si nu imi place cand altii dau muzica la maxim, ca sa savureze si vecinii galagia respectiva.

In ciuda aparentelor, nu imi place durerea. La fel cum nu imi place sa fiu intrebata cand ma doare ceva, cand mi-e rau, cand sunt suparata, ce am. Atunci incep sa plang, e automat si ma dispera, ma comport ca un copil si nici nu ma pot abtine. Nu pot sa cobor scarile fara sa ma uit la ele pentru ca mi-e frica de cadere si implicit de durerea provocata. Pe acelasi motiv nu pot sa intreb persoanele care sufera din diverse motive, daca inca le mai doare, inseamna sa readuc in discutie subiectul si chiar daca sunt de parere ca e bine sa vorbesti despre ce doare, prefer ca initiativa sa vina de la persoana in cauza. ( Uneori empatia, sub formele ei existente, poate fi un defect. Copiii nu asociaza trairile lor cu ale celor din jur, deci daca lor li se pare ceva urat, nu o sa considere ca si celui de langa el i se pare urat. Noi am invatat compasiunea si am uitat sa acordam o personalitate aparte celui de langa noi, in cele mai multe cazuri.)

Nu imi place nimic din ce e amar. Din acelasi motiv detest si pastilele, pe langa rigurozitatea orarului de administrare. Nu imi plac scoicile, boudin-ul (in tara era „sangerete” daca am retinut bine), stridiile, laptele cu gris.. si altele de genul, pe motiv de consistenta dubioasa. Daca la unele gustul m-a facut sa trec peste aspectul gretos, la altele, traumele din copilarie nu au ajutat si nu am mai mancat de ani buni. Nu imi place pielea fiarta, dar prajita, o ador (nu pentru asta m-am ars mai des decat m-am oparit). Nu imi place grasimea, de nici o culoare; ma refer la chestia aia galbuie (gen cerculetele de pe piftie), ca daca e sub forma de slana (si nici n-am nevoie de brisca) sau untura, nu am nici o problema. Nu-mi place nici albusul de ou relativ crud, mi se pare gretos in ultimul hal.

Nu imi place sa intarzii. Daca accept la ceilalti, eu in schimb, nu vreau sa intarzii. De-aia plec spre munca cu o ora inainte, desi in juma de ora ajung in principiu.

Nu imi plac mistourile si observatiile deplasate la adresa mea. Stiu sa glumesc, nu am nimic cu glumele misogine sau porcesti, dar cat nu se sare calul. Totul e relativ, evident, dar ma gandesc ca nu e asa mare filosofie sa realizezi ca daca nu esti in pozitia de prieten apropiat, nu imi poti spune ca sunt in calduri, oricat de glumet ai fi tu in general.

Continuand pe aceeasi idee, nu imi place sa se ridice tonul la mine. Tata a fost singurul care a facut-o si caruia ii permit sa o faca. Nu esti tata? iti raspund pe acelasi ton sau prefer sa te ignor, daca nu chiar sa te injur, pentru ca stiu sa fac asta. La fel ca si insultele si comportamentul tip holier than thou. Daca chiar imi esti superior intr-un mod sau altul, nu mi-o arati prin aroganta, nu te ajuta cu nimic, poate doar daca vrei sa fii dispretuit. Sunt orgolioasa si razbunatoare, asa ca daca m-ai calcat pe coada, asteapta-te sa fac la fel, pentru ca pot, pentru ca meriti. Poate asta ma face rea, dar ma rascumpar, fata de cei ce merita.

Nu imi place lipsa de respect: fata de mine, fata de ceilalti, sub orice forma s-ar manifesta. Ca e vorba de aruncat hartii pe strada/in tunelul prin care trece metroul/in tren/in metrou/in autobuz/orice alt loc public; ca e vorba de scuipat, mazgalit (graff-urile sunt o forma de arta; faptul ca iti pui numele in litere chirilice nu e arta, e mazgaleala si poate mama ta nu ti-a explicat cum e treaba cu numele de pe toate gardurile), zgariat, lovit, distrus.. ma scoate din sarite. Strada si oricare alt domeniu public, prin definitie, e public, nu iti apartine, asa ca in momentul in care treci pe langa mine si vad ca arunci o hartie, fii sigur ca o sa ma uit la tine ca la ultimul gunoi. Nu sunt ecologista si nici maniaca, ma gandesc doar la cei ce aduna dupa tine, sau daca nu isi fac treaba bine, la cati ani o sa ii ia hartiei aleia sa se degradeze.
Bineinteles, lipsa de respect e gasita sub atatea forme ca nu le pot enumera pe toate, dar ca idee generala, ce afecteaza majoritatea, pe termen lung sau scurt, ma deranjeaza, rau de tot. (aici intra si intarzierile la locul de munca..)

Nu imi place sa nu mi se raspunda la mesaje, sub orice forma ar fi ele. Ma simt ignorata si asta nu imi place. Inca nu m-am analizat decat pe bucatele si nu mi-a placut ce am gasit, asa ca treaba cu ignoratul, prefer sa o las pentru cand o sa fiu mai sigura de mine. Pana atunci, o sa reduc mesajele, din moment ce nu mi se raspunde (sunt cazuri speciale, cand nu pot fi trimise mesaje si le inteleg, nu-s absurda, dar cand ai credit berechet, mai ales ca e-mail-urile nu costa, nu prea ai scuza..) Recunosc, am devenit lenesa, dar in acelasi timp..am fost impinsa, atatea mailuri fara raspuns, mi s-a cam acrit.

Nu imi place sa stau degeaba. Trebuie sa fac ceva si pe acelasi principiu ma enervez (chestie normala) cand eu ma agit si altii nu fac nimic. Sau mai rau, sunt indemnata la lene. Mai e si cazul in care fac ceva si altul vine sa refaca, doar ca sa se ocupe cu ceva, sau strica ce am facut, atunci e de rau..
Eu nici nu pot sta in pat dupa ce m-am trezit, pentru ca ma ia cu dureri de spate, atipesc la loc, ma trezesc, dar nu complet, adorm la loc si ma trezesc mai obosita decat eram, si asta nu e frumos.

Nu-mi place sa ma recitesc. O fac atat de rar.. si doar daca e absolut necesar. La fel, nu recitesc cartile, pentru ca am senzatia de déjà-vu si nu imi place sub nici o forma.

Ma gandesc ca am zis destule si sunt oricum, in linii mari care acopera probabil tot ce nu imi place, daca nu cumva am uitat ceva, evident. Ar mai fi si oamenii care nu imi plac, dar asta e ori pentru ca au o mutra ce nu-mi convine, ori se incadreaza in categoria persoanelor care au facut lucrurile enumerate.

Comentarii
  1. anne spune:

    *hugz*

    imi place f mult noul tau theme

  2. hello! sunt la prima vizita si mi-a placut din prima :) te si adaug la blogroll ca sa te mai vizitez :P

    la ultimul post si eu am cv in genul asta, doar ca fac amalgam de like/dislike

  3. Alexandra spune:

    Multumesc frumos My rain :)
    acum merg sa citesc :)

Lasă un răspuns

