Rasism

Posted: Mai 24, 2009 in Munca

Una mica si rapida inainte de a merge la munci.

Nu sunt rasista si nici nu as prea putea fi avand in vedere locul unde lucrez. Avem atatea nationalitati si origini… prea putini sunt francezi.. francezi. Dar bine, nu asta e motivul primordial, pe cat ar fi familia. Cea prin alianta adica.

Cei care m-au acuzat de rasism, nu aveau de unde sti, ok, dar nu poti acuza pe cineva fara o baza solida, doar pentru ca imaginatia ta ti-a dictat asa.

Nu-mi plac apelativele gen „nègre”, „renoir”, „rebeu”.. nu stiu cum le zic astia chinezilor.. si am uitat cum le zic pakistanezilor.. Nu imi plac nici generalizarile facute pe seama unora (insert here any other person that’s not white) chiar daca ar putea parea ca fac asta.

E adevarat, multi arabi mi-au facut zile negre, dar nu am fugit de la casa vazand unul venind, pentru ca am si surprize placute. Nu ca le-as astepta, dar de ce sa nu dau omului o sansa inainte de a-l judeca? Da, un nene m-a facut cu ou si cu otet pentru ca nu a auzit bine, da, o tanti mi-a spus ca duc lipsa de activitate sexuala, da, altii ma iau cu „tu” si ma deranjeaza.. Dar sunt atatia francezi care nu stiu sa zica nici buna ziua nici multumesc.. o frantuzoaica a zbierat la mine pentru ca i-am zis „multumesc” de doua ori (era insarcinata in schimb)..

Exista conflicte si in afara locului de munca.. nu schimba cu nimic parerea mea, nu ma comport altfel. Poate doar ca imi pierd calmul mai repede, dar asta imi e caracteristic. Nu o sa imi schimb locul, insa, daca o persoana de culoare (let’s be politically correct) se aseaza langa mine. Ca e alb, negru, rosu, verde, roz… ce conteaza? Daca e bine crescut si nu isi pune copitele pe scaune si nu se etaleaza pe 3 locuri.. nu am nici o problema cu persoana in cauza.

Pentru mine, oamenii nu au culoare, nu vin dintr-o anume tara sau o anumita zona a globului pentru a-i judeca. Poate doar pentru a aprecia, daca vor sa impartaseasca, povestile lor. Mic, mare, frumos, urat, gras, slab, imbracat chic, imbracat ca un sac… de ce sa platesti conteze ambalajul cand nu valoreaza doi bani? tot ce e mai bun e inauntru. Daca exista, evident. Si nu ambalajul o sa ma invete sa ghicesc ce e inauntru. 

Comentarii
  1. mishwoo spune:

    2 lucruri urăsc: rasismul şi chinezii

Lasă un răspuns

