(pseudo) Auto-analiza

Posted: Iulie 25, 2009 in Aberatii

Stiu ca sunt rea. Si afurisita, razbunatoare, nedreapta, scorpie, uracioasa, iritabila.. si ce ar mai fi in aceeasi categorie. Stiu ca in general proiectez propriile sentimente in ceilalti (da, citesc momentan o carte de psihanaliza) si ca replica lui tata „hotului de hoti i-e frica” e cat se poate de potrivita. Stiu ca ar trebui sa fiu mai calma, mai ingaduitoare, mai nepasatoare, mai buna, pe scurt. Stiu ca ranesc si ca de cele mai multe ori o fac in mod constient. Si imi pare rau.

Cea mai buna explicatie ar fi ca fac astea doar pentru a ma invinovati dupa.. explicatia tuturor loviturilor, accidentelor de tot felul. Ca sa ma simt rau, ca sa am la ce ma gandi, ca sa am o situatie de intors pe toate partile.
Ar mai fi si „cea mai buna aparare e atacul”..

Dar pana la urma nu am o scuza. Sunt constienta de astea si cu totusi, in toiul „actiunii” nu ma pot opri si gandi clar, la rece. Trebuie sa invat sa ma calmez (daca-mi spune careva, cand sunt nervoasa, ca trebuie sa ma calmez, risca sa i se sparga toate oalele in cap) numai ca nu-mi iese. Nu ca as fi facut vreun efort special in directia asta.


Raman doua solutii: una din cartile pe care le am de un an si ceva.. sa gasesc acolo solutia manipularii celorlalti, deci sa am (falsul) sentiment ca eu sunt cea care controleaza situatia si deci sa nu mai fiu stresata, nervoasa.. in pericol. Daca nu, pai atunci doar divanul mai ramane situatia. Pentru ca daca nu eram sigura.. acum sunt convinsa ca trebuie sa ajung sa fiu analizata, trebuie sa fiu pusa fata in fata cu tot ce sunt eu, nu doar cu ce ghicesc.

Cred ca pana la urma sunt extrem de simpla, deloc complicata, de un narcisism extrem ce se ascunde in spatele unei victimizari si unei refulari mult prea importante. Dar astea sunt doar interpretari de psiholog de Marie-Claire.

Lasă un răspuns

