Cate-o poezie, doua (5)

Posted: August 6, 2010 in De-ale altora

O mica pauza publicitara…nu am chef de vorba in mod deosebit si mi-era dor de ceva mai precis decat ce scriu eu in general.

Uitasem poezia asta. Cred ca si prima data cand am citit-o m-a surprins un pic cu seriozitatea ce aminteste de Luchi destul de mult.. Nu am amintiri decat eram mica, decat prea putine. Si ma intreb daca asa am reactionat… Dar risc sa ma gandesc la Lacan si stadiul oglinzii si alte prostii de genul. Poezie, deci. A Otiliei Cazimir, ca de obicei. Cartea (jerpelita rau), Baba Iarna intra-n sat, din seria Din periodice si manuscrise.

Poveste pe o fotografie de demult

Sînt eu, fetita asta serioasa,
Ce sta pe-un scaues, cuminte,
Strîngînd la piept cu mînile-amîndoua
Papusa noua
Cu rochie subtire de matasa,
De care înca-mi mai aduc aminte?

Mi-e mila de mînuta ei,
De trupusorul firav si putin, —
Mi-e mila ca de-un copilas strain
Ce-ar fi murit, demult, subt ochii mei…

*
Pe vremea ceea, nu ma cunosteam, —
Oglinzile erau asa de nalte!
O data doar, în luciul unui geam
Am banuit o clipa chipul meu:
Am prins în ochi surîsul celeilalte —
Si n-am stiut ca-s eu.

Dar într-o zi, am coborît din cui
O rama-n care nu era nimic
Decît o fata cu priviri caprui.
Ca un pisoi prostut si mic
Am cercetat piezis, cu frica,
Vedenia cuminte si stângace.

Am rîs: — Saraca, tare-i mititica!
A rîs si ea…— Ai si mata cercei?
De ce nu vrei sa vii la mine-ncoace?…
Dar mîna care-o cauta pe-a ei
A dat de sticla vînata si moarta—
Si-am alergat, plîngînd, la poarta…

*
Azi, din fetita ceea nu mai este
Decît o poza mica s-o poveste
Cu ochii mari, cu cercelusii din ureche,
A adormit,— papusa veche
Pe scauesul din gradina,—
In suflet, printre cioburi de lumina.

Lasă un răspuns

