Goi

Posted: Septembrie 26, 2011 in Criptat

Cred ca am vrut cu totii, la un moment sau altul, sa avem super-puteri. Inainte nu le zicea asa, in basme nu exista super-eroi… In orice caz, eu am vrut mereu si inca vreau sa fiu invizibila. Si in acelasi timp, sau in loc de, as vrea sa aud ce gandeste lumea, anumite persoane… nu toti o data, ca e harmalaia mai ceva ca la ora 18 cand ies aia micii de la scoala si tipa, se imbrancesc, plang intr-o doara sau din toti plamanii si parinti si profesori tipa si ei, asa, de fensi.

Initial vroiam sa fiu invizibila ca sa merg in cancelarie si sa vad ce note ne pun profii, apoi ca sa vad subiectele de la teza de chimie, dup-aia ca sa ma strecor afara din casa. Era si ca sa ma pot uita la oameni in casa, fara sa ma vada… Dar am realizat ca cititul gandurilor ar fi mult mai interesant.
Sa stiu daca tata a aflat de la sedinta de la seria de 4 si de 5 de la fizica-chimie-economie sau de absentele nemotivate…
Ar fi fost la fel de interesant sa stiu daca prietena mea chiar ma place si daca nu o deranjeaza sa fiu cu ea tot timpul. Mai tarziu se aplica « iubitului » sa stiu daca minte sau nu.

Dar ar fi interesant sa stiu ce gandeste cineva cu adevarat. Sa nu mai exista posibilitatea de minciuni si sa inteleg. Ca macar daca inteleg, daca am raspunsuri la intrebari, mi-e mai usor sa iau sau sa accept decizii. Nu pot inainta pe intuneric, nu am stramosi ce se trag din pisica, iar pe intuneric risc sa dau de obstacole.
Ar fi misto sa nu putem minti. Stiu, s-au gandit altii inaintea mea. Dar chiar mi-ar usura viata:
– « pfff iar tu? » in loc de « aaaa ce mai faaaaaci, ce dor mi-aaaaaaa foooost »
– « nu avem nevoie de dumneavoastra pentru ca sunteti romanca », in loc de « o sa va sunam noi »
– « te detest si mi-e sila sa te vad » in loc de orice minciuna, pe jumatate sau intreaga spusa
– « am probabil mai multi bani decat tine » in loc de « daaaaaa-mi si mie, haaaai ce, nu ti-am cerut un milion de euro! »
– « produsele noastre sunt de proasta calitate, de unde si pretul » in loc de apeluri peste apeluri in care te anunta ofertele si reducerile si tot balamucul comercial
– « taci dracului din gura si suna-l, mai scuteste-ma » in loc de « de ce nu il sunati pe numarul lui? ah, nu-l aveti, poftiti »
– « mama ce rau arati azi! » sau « ugh te-ai ingrasat? » in loc de complimentele asa de usor oferite pe aici.
Si asa mai departe. Variante sunt multe si deloc inspirate de noua campanie anti-droguri din Franta. Sunt inspirate doar de evenimentele din viata de zi cu zi..

Suntem fortati sa fim ipocriti intr-o masura sau alta, altfel suntem asociali si nepoliticosi, badarani si prost crescuti… nu sinceri.
Eh, mint, pentru ca am invatat beneficiile ei, desi are picioare scurte si nu ajunge departe decat cu talent. M-am invatat de mica, pe motiv de aparare; nu m-a invatat nimeni, in afara de frica. Si aceiasi frica dainuie in continuare si ne face mincinosi si ipocriti. As vrea sa va vad pe toti fara fatada, as vrea sa aud adevarul si sa il pot spune si eu mai des decat o fac deja… poate atunci chiar as fi crezuta.

See who I am.

Lasă un răspuns

