Pain, I like it rough

Posted: Octombrie 29, 2011 in Aberatii

Stiu, nu sunt originala. I couldn’t care less. Titlul e de la melodia celor de la Three days grace. Evident.
E cel mai bun moment sa scriu. Nu, nu am o teza de preparat; nu, nu e momentul sa dorm.

Relatia mea cu durerea a fost mereu una ciudata. Stiu, sunt extrem de originala si aici.

Cat eram acasa luam pastile cu usurinta: aspirine, paracetamoale, micamente, picilina… pentru a atinge apogeul cu piafenul. (apogeul a fost de fapt distonocalmul, dar nu se pune) Dar asta doar pentru ca aveam o mini farmacie in frigider. Ajunsa in teritoriul inamic si constatand ca Nurofenul e la fel de bun ca o palma dupa cap pentru o durere pentru acelasi cap, am renuntat sa mai iau si am cerut disperata sa imi fie trimis multiubitul Piafen.

Si am ajuns in Paris. Daca in Nîmes avusesem o problema de sanatate relativ minora dar frustranta, in Paris am inceput sa le adun, incat ajunsesem (nu demult) sa iau in jur de 10 pastile de toate neamurile. Si analgezicele mi-au devenit si mai antipatice. Sau orice alt fel de pastile in afara de cele prescrise. Deci am preferat de multe ori sa stau indoita de durere (ah, mostenirea genetica) o zi, doua pe luna, decat sa iau pastile. Durerile de cap au devenit usor de ignorat, le aveam prea des si comparat cu celelalte tipuri de dureri (de stomac, de exemplu) au devenit nesemnificative.

Mai sunt si durerile datorate unor agenti externi. Usi, pereti, colturi de tot felul, cutite, ace, foarfeci, unghii, pumni sau palme, you name it. Am reusit chiar sa dau un sut intr-o etajera ( cu metatarsienele, adica alea de la laba piciorului, nu cu degetele) in asa hal incat sa i se duca vopseaua si sa-mi ramana pe soseta (inca ma intreb daca am avut fractura sau fisura). Mi se mai intampla sa ma musc fara sa imi dau seama. Nu vorbesc de muscatul limbii sau falcii, pe alea le simt pana in creier, vorba mamei. Nu, ma refer la momentele in care ceva ma enerveaza si reactionez fara sa-mi dau seama, muscandu-mi degetele.

Sunt si usor masochista si ma pedepsesc; nu mi s-a mai intamplat de ceva timp, dar aveam perioade in care subconstientul meu considera ca nu ma simt bine in pielea mea si deci ma loveam in continuu de cate ceva si eram plina de vanatai. Sa cred ca sunt impacata cu subconstientu-mi? Asi!

Dar sa revenim la dureri interne. De curand (adica joi) mi-a fost scoasa o masea de minte (dupa cum stie jumate din populatia globului, pentru ca stiu sa fac pe victima). Alea 9 intepaturi pentru anestezie au fost sacaitoare, am strans din pumni si din ochi, dar mi-au fost utile cand nenea o tras de maseaua ce m-a frecat in ultimii 5 ani cam o data pe luna.

Numai ca desi am avut juma de fata amortita timp de cateva ore, gaura a inceput sa ma doara la juma de ora dupa ce am iesit din cabinet. Deci am bagat un analgezic pe baza de paracetamol si codeina. Simteam ca tampesc de durere si sangele ce-l simteam in gura, pentru ca nu suportam compresa, nu ma ajuta. Deci am mai luat unul. Eram in al noualea cer. Am si zambit tipului ce s-a asezat pe vine la Nature & Découverte, ca sa imi spuna ca au nustiuce si daca vreau incaceva, ei au. Am mers visatoare chiar pana la Gibert Jeunes (sau cum il cheama) si am urcat pana la etajul 5 fericita si rabdatoare vazand ca nu gasesc nici o nenorocita de carte despre dezvoltarea copiilor si cum inteleg ei nenorocita aia de metafora.

Probabil preturile de la lingvistica m-au dat peste cap sau extazul de a vedea carti in engleza la pret decent, dar maseaua mea (gaura, da’ ne-ntelegem) a inceput sa faca urat. M-am tarait pana la Austerlitz si am reusit sa gasesc directia buna pe jos (in mod absolut surprinzator) pana la Quai de la Gare, unde aveam sa intalnesc persoana ce reuseste inca sa ma faca sa zambesc (desi arata mai mult a rictus in ziua aia). Numai ca nu ajuta si durerile, asa ca la juma de ora dupa am cedat nervos si am mai bagat doua analgezice. Adica 4 in vreo 4 ore. Plecand spre casa am citit prospectul si am vazut ca trebuie sa iau doar cate unul (doua daca durerea e intensa — ERA!) si ca trebuie sa astept 4 ore cel putin intre doua administrari. Ups. Si ca nu trebuie sa depasesc 4 pastile pe zi — nu se poate— decat daca durerea este intensa— ERA! Am reusit sa astept 4 ore dup-aia si sa iau doar o pastila si sa pastrez una inainte de a ma culca ( nu a functionat in 10 minute, deci am bagat si un piafen plus doua somnifere Boiron ca sa fiu sigura ca dorm — asi, nu m-am mai trezit de nu stiu cand atat de des in timpul noptii).

Concluzia? Sunt rezistenta la durere intr-o oarecare masura. Atata timp cat ma stapanesc si ma controlez, pot sa rezist, dar sunt momente in care ma dau batuta si aleg calea cea mai usoara. Mi-s urate pastilele in ultimul hal. Daca tratamentul ce se pare ca o sa il am pe viata nu ar fi asa de usor, as fi renuntat la el, dar imi face viata mai usoara si doua bombonele ce se dizolva in 5 secunde nu ma omoara. Chiar si acum gaura a luat-o de la capat, am cel putin o ora de cand simt ca de mandibula imi atarna o tona de carbuni incinsi, dar sunt mai a dracului decat ea, rabd si astept, pentru ca abia pot deschide gura sa bag pastiluta roz si lunguiata, iar inghititul e un chin pentru ca mi s-au umflat si ganglionii.

But others have it worse. So shut up and suck it up.

Comentarii
  1. Ioana spune:

    Compatimesc…Consortului i-au facut o operatie pentru maseaua de minte, ca statea de-a latul, si doar a treia zi s-a dus la lucru (ca a doua nu se putea ridica din pat de analgezice).

    Boiron nu-s aia care fac homeopate? D-alea poti sa iei cu pumnul, ca in afara de placebo / autosugestie nu prea stiu ca ar functiona :) Luam eu de raceala cand eram insarcinata, o trecut fix nimic, si dupa aia si nush care antistres cand nu dormeam tot din cauze de burta mare, erau dulci si…cam atat.

    Ibuprofenul a ‘drogul’ meu favorit, in Ro luam Codamin cand imi amorteau tamplele de durere, da’ acu’ cica nu se mai da fara reteta. In rest ma mai distrez cu din alea efervescente pe aici, paracetamol si aspirina cand ma apuca migrenele (nu impreuna, ca nush ce). Mai nou am descoperit niste pastile cu valeriana care ma fac sa nu ma trezesc decat de 3 ori pe noapte, in loc de o data si bine de la 3 pana cand ma sculam, la 7. Mai iau si MagneB6 ca-s stresata. Da’ Ibuprofenu’i baza.

    Dureri cat mai mici si digerabile iti doresc.

    • Alexandra spune:

      Imi pare rau pentru consort, suna urat. De-aia imi zic ca eu nu am suferit chiar asa de tare, sau… sunt rezistenta la durere. Nu pot compara durerile, deci nu stiu.

      Da, Boiron is cu homeopaticele. La mine au mers in general si Oscilo la fel, merge, in 9 cazuri din 10, reusesc sa nu racesc. Si chestia e ca la mine multe medicamente nu ajuta tocmai pentru ca nu ma astept sa functioneze si nici homeopaticele, dar se pare ca unele merg. Somniferele au mers uneori, dar poate au reactionat urat ca am luat analgezicele, stiu eu?

      Ce pastile cu valeriana? suna interesant. Eu nu ma trezesc noaptea in general, eu doar dorm infect, e regula la mine: nu dorm bine decat maxim 10 nopti pe an.
      De Codamin nu am auzit, Piafenul era regele la noi, luam noi, fetele, o data pe luna si tata lua sub forma de injectii cand avea migrene. Dar Piafenul se da fara reteta, dar in alte tari e scos de pe piata si e relativ ilegal, pentru ca dupa niste studii, daca iei unul pe luna sau ceva de genul, risti sa ai nu stiu ce boala.

      MagneB6 nu stiu cum merge la tine, dar la mine nu merge. Ii spusesem ortoptistei si a zis ca nu o mira si mi-a zis sa iau ori 10 migdale pe zi, ori sa beau Hépar, un litru de din-aia are magneziul necesar pentru o zi. Ma fortez sa beau, dar doar cand ies, cand sunt acasa nu-mi vine. Si merge mai bine decat MagneB6.

      Multam fain, la fel si tie. Acum m-a lasat dintele (gaura), ma doare capul de tampesc si vecinii cu bormasina nu ma ajuta si nici aia cu motocicletele de afara. Analgezicul imi face cu ochiul.

  2. Ioana spune:

    Niste chestii bio din Auchan, cu valeriana si hublot (ce-o mai fi si aia), daca le cauti la raionul de suplimente alimentare sigur le gasesti (si pe la alte supermarseuri);

    MagneB6 functioneaza la mine, il mai iau o luna, ca ma simt mai calma. De Piafen am auzit si eu ca nu-i chiar oabla treaba cu el, buna-mea lua, dar ea pentru durerile ei ar fi putut lua si tranchilizante pentru cabaline atat era de antrenata sa ia porcarii. Nici fasconalul nu-i cica super bun, ea baga saraca cate doua trei pe zi…

    La somnifere inca nu ma bag, ca mi-e teama de dependenta, prefer calmante usoare ziua si o valeriana doua seara, ca deja m-am obisnuit cu starea asta de oboseala continua, cred ca s-a cronicizat si nu mai pleaca asa de usor; Uite si tu ii abia 9 jumate seara si mie imi pica ochii, si la 3 fix ma trezesc (la orice ora m-as culca, am incercat toate variantele de ore de culcat, nimic nu mere, la 3 is cu ochii-n tavan)

    • Alexandra spune:

      De hublot stiam ca e folosit la bere :)) sau am retinut eu prost. O sa ma uit, as incerca.

      Apoi ma bucur ca functioneaza, eu am decis sa nu mai dau banii aiurea, mai bine dau cu capul de pereti si ma calmez mintenas.
      Auzisem de fasconal, dar nu m-am bagat la asa ceva. Tata era si el antrenat sa ia d-astea, a avut timp de 10 ani (sau mai mult, nici nu stiu) cluster headache, chestii pentru care in tarile civilizate se iese la pensie pe caz de boala si exista tratament cu oxigen. In tara, rabzi. El bagase Cofedol mult timp, o chestie ce ridica tensiunea si il ajuta, dar au incetat sa il mai fabrice; ii trimiteam Migralgine de aici, care era asemanator. Cand avea crize, mama ii facea injectii cu Piafen, ca-s mai tari sub forma aia si dentistii foloseau asta. Bine ca i-a trecut si nu mai e nevoie nici de unele :)

      Somniferele, fiind naturale, nu dau dependenta, cica. Iau cand stiu ca am nevoie absoluta sa dorm, dar dupa ultimele doua experiente cred ca ma las, nu ma ajuta cu nimic.

      Ioi, e urat ca te trezesti la 3 :( daca te culci devreme, macar sa dormi un pic mai mult, nu merge? Si de ce tocmai la 3? alege-ti si tu alta ora mai decenta. Poti sa adormi dup-aia?
      Te-ai gandit la acupunctura? Ai avea nevoie de timp sa faci asta, dar poate ajuta, habar n-am.
      Pe mine nu ma tenteaza si in plus m-ar impiedica sa donez :) stiu, problema importanta.
      Of, sper sa scapi cumva de oboseala si de trezit la ore indecente.

  3. arakelian spune:

    nu radeti de mine, dar …ce e ala hublot? :)

    Eu sunt din aia cu operatie de masea de minte care statea de-a latul si mi-a impins restul danturii. De 2 ori. Si pe stanga si pe dreapta. Si inca altele 2. Am primit primele dati … nu stiu ce pastile, dar le-am luat, a 3a oara ketonal si 1 zi acasa; la a 4a interventie chirurgicala, am luat 1 singur voltaren. Pilule. toate. Cel mai tare a fost ketonal. La ultima, am luat o pilula ca m-am dus direct la munca dupa… si apoi am rezistat.

    Cu durerea de cap luptai si eu pana la 23 ani. Cand m-a rezolvat… nu radeti, contraceptivele. Astea au reglat pierderile de calciu, magneziu, minerale etc. si starile de lesin asociate. Apoi, am mai gasit o minune pt durerile de cap: ceai verde. M-am dus in dilema la prietenele studente la medicina, si m-au analizat ele si comentat: 1. un pic de cafeina nu strica (probabil am tensiunea mica), zaharul din cafea ridica glicemia (nu e bai, o ridica asa sus ca pica tare inapoi), si apa … iar ajuta la tensiunea mica si la deshidratare. Cu analizele lor de studente in ani terminali, prima data m-am simtit ofticata ca sunt neglijenta, apoi am realizat ca ma neglijez in lucruri banale si astazi le dau dreptate. Nu mai iau pilule de cap, ca… nu am dureri, si cand vin, beau o apa si ma duc la culcare.

    • Alexandra spune:

      Hublot ii un neam de copac, nu stiu cum ii zice in romana…

      Urate masele ai avut. Eu am vazut poze cu d-alea de cresc orizontal si m-am bucurat ca ale mele m-au chinuit multi ani crescand cate un pic, dar macar a fost nevoie sa scoata o singura masea, de atunci nu mai am probleme.
      Ketonalul e tare, rau! Cred ca e echivalentul Klipal-ului de aici…

      E bine ca te-au rezolvat contraceptivele asa, pe mine nu m-au ajutat cu mare lucru (in afara de scopul lor principal), dar durerile de cap le bag undeva si nu ma intereseaza prea tare, in general. Ceai beau destul, dar tot ma doare capul uneori, deci deh, nu mere. Dar da, zic ca ceaiul e bun din diverse motive, desi impiedica absorbita fierului si ma face anemica.

      Noi sa fim sanatosi :)

Lasă un răspuns

