Eu jignesc, tu insulti, el/ea injura…

Posted: Noiembrie 25, 2011 in Aberatii

Se vede ca am treaba de facut: sunt foarte des prin zona. Bine, probabil nu e singurul motiv…

Nu cred ca trebuie sa fac un desen celor cu care am interactionat live: eu stiu sa injur. Si da, dupa cum era logic, injuraturile mele jignesc si insulta, pentru ca asta le e scopul. Dar exista oameni carora le sunt adresate.

Insult si deci jignesc doar oamenii care m-au jignit sau m-au ofuscat. Sunt cam multi, mai ales daca trec prin Châtelet; o zi intreaga in Paris e menita sa-mi faca nervii (mult prea sensibili) ferfenita. Dar pe motiv de bun simt si lipsa de forta fizica, pastrez urarile de genul asta pentru mine sau le pasez sub forma de relatare Denisei, tovarasa de suferinta. Mai insult si persoane cunoscute, mai mult sau mai putin apropiate, dar niciodata pe fata. Stiu, o sa ies drept ipocrita; n-ar fi prima data. Dar nu e tocmai asta; nervii mei se exprima in moduri nepotrivite si persoanele in cauza nu sunt obligate sa-mi suporte manifestarile. Atat.

Problema mea e alta, insa: injuraturile ce-mi sunt adresate. Eu nu le inventez, pe cele pe care le scot, le-am auzit de la cineva si de cele mai mult ori s-a intamplat sa fie chiar la adresa mea, deci am inregistrat si am dat mai departe (ca sa nu raman magar). Cred ca destui stiu ca nu injur persoanele apropiate si ma astept de la acelasi lucru de la ele, e foarte simplu; consider ca e de bun simt (altii ar putea sa o vada ca pe o dovada de dereglare psihologica…nu ca ar avea nevoie de inca o dovada). Deci in momentul in care o persoana pe care o consider apropiata ma injura ( „you arrogant bitch” nu-mi pare a intra in seria de cuvinte de alint), intorc spatele si dusa am fost. Am tinut sa-mi exprim parerea intr-un mod cat se poate de civilizat, refuzand dup-aia sa mai raspund mesajelor (scuzele ce ajung cu doua saptamani de intarziere isi pierd credibilitatea) si a ignora pur si simplu persoana. Motivul „stii ca pentru mine nu inseamna nimic” (injuratura in cauza) nu e acceptabil, tocmai pentru ca mie imi erau adresate cuvintele si conta mai mult ce cred eu in momentul ala.

Radical? Desigur! Dar cand ma implic sa ajut o persoana, cand imi pierd timpul sustinand-o moral la fiecare doua zile, dandu-i sfaturi pe care le calca in picioare etc etc etc, o injuratura e doar cireasa de pe tort si imi permite sa nu ma simt vinovata cand imping afara pe cineva din viata mea. „unfriend”-ul de pe facebook a fost un bonus amuzant.

Nu fac parte din categoria gagicilor ce se alinta cu „fã proasto, curvo”. Nu o sa alint pe nimeni cu astfel de cuvinte si macar la asta am dreptul sa sper ca si ceilalti o sa faca la fel ca mine. Daca nu, aia e, am ce face cu timpu-mi liber.

Lasă un răspuns

