Ca intre baieti

Posted: Mai 23, 2012 in Ganduri, Nervii mei de toate zilele

Sunt indignata si ma ingrijoreaza reactia mea fata de un copil. Vreau sa bat un copil de 8 ani, vreau sa ii dau in cap, desi probabil as dori sa fac asta parintilor inainte de toate, pentru ca ei nu iau nici o masura. Nu interpretez, astea sunt faptele relatate de sora copilului. Sa o luam de la capat:

Copiii de care am grija, N. (9 ani) si E. (12 ani imediat) au fost la aceeasi scoala. N. are un coleg care il bate de cateva luni, il calca in picioare cand e pe jos, il impinge… E. a fost colega cu sora piciului in cauza si a spus ca si pe ea o pocneste frati-su si parintii nu fac nimic, doar ii sufla in coarne. As fi putut sa ma indoiesc, dar avand in vedere cat de dese sunt incidentele in care piciul pocneste alti copii, sunt sigura ca s-a ajuns la urechile parintilor si nu s-a intamplat nimic. Stiu, probabil ca nu trebuie sa dau vina pe parinti sistematic, poate asa e el mai tampit.. nu conteaza, as vrea sa ii rup capul un pic. Pentru ca eu tin la N., pentru ca mi-e verisor si pentru ca e un copil care are deja destule probleme.

Ieri nervii mei au ajuns la limita. Bine ca nu l-am vazut pe pusti. N. a iesit de la scoala cu o mutra spasita si l-am intrebat intr-o doara daca a fost bine la scoala. La care mi-a raspuns, deschizand palma „daca un dinte rupt e un lucru bun…”. Ajunsa acasa am sunat mama care nu stia de incident. Era 18:30 si se intamplase la 16:00. Nimeni nu a sunat parintii. Nimeni nu a mers sa vada directorul. Profesorul care a vazut scena (piciul l-a impins pe N. destul de bine incat sa cada si sa isi rupa un dinte) i-a spus lui N. doar sa stea pe margine. Cand mama urma sa ajunga acasa am realizat ca doi dinti fusesera rupti, de fapt: unul pe jumate (dinte definitiv, cel din fata) si din celalat „doar” un colt. Au mers de urgenta la spital si nu stiu, o sa aflu azi ce s-a intamplat.

E inadmisibil ca intr-o scoala copiii sa-si poata da in gura asa, sa se injure in toate felurile si singurul lucru ce li se spune „nu va mai jucati impreuna”. Ah, si e interzis sa lovesti agresorul; tu, ca victima, nu ai nici un fel de drept, nu ai decat sa mergi mai incolo. E exact aceeasi politica aplicata in cazul violurilor: e vina victimei, a cautat-o, nu trebuia sa fie acolo, nu trebuia sa faca asta sau ailalta. Nu e vina agresorului, e doar un barbat. La fel si astia mici: eh, sunt baieti!

O sa fie teribil cand o sa fiu mama.

Comentarii
  1. ioanamaria12 spune:

    is tampiti aia de la scoala ca nu au facut nimic, nu peste tot e asa, la mine la collège cand sunt incidente din astea reactioneaza imediat, cu excluziune, chemat parintii etc.

    plus parintii lu’ ala batausul, nimeni nu le-a zis ca odorul lor isi executa colegii si le rupe dintii?

    • Alexandra spune:

      Ma socheaza faptul ca e o scoala din 17, totusi, deci ar trebui sa fie mai breaza de atat. Dar nu, e un jeg de scoala.
      Aia mare, E. e la colegiu si ea si a zis ca a fost unul batut si la fel, o sa se ia masuri, nu ce s-a intamplat cu parintii pustiului azi.
      L-au certat. Da, draga. Nu e bine ce a facut, dar nu a facut-o intentionat. Si asta a fost tot, nu o sa se intample nimic altceva.
      Imi vine sa ma dau cu capul de ceva.

  2. ioanamaria12 spune:

    la mine am auzit replica „oricum nu se intampla nimic dupa”, cand unul din elevi o facut un tub din fisa de lucru si imi „mangaia” fesele cu ea. eu am cerut comisie de disciplina (iti imaginezi ce s-ar fi intamplat daca un profesor ar fi facut asa unui elev), ei l-au exclus 2 zile, in intern, adica statea in sala de permananta cu alti cretini si facea nush ce, ca mie nu mi-a dat inapoi ce i-am cerut sa faca. cred ca ii naspa si cand is comisii de disciplina (pentru orice motiv), si vor sa tina numarul la minim, sau zero, ca sa nu se piarda reputatia scolii (parerea mea)

    • Alexandra spune:

      Apoi pentru ca vor sa pastreze rahatul ala de reputatie, in loc de a pastra linistea elevilor si/sau a profilor, ca lucruri d-astea se intampla.
      Mi se pare aberant sa nu fie decat exclus intern 2 zile pentru ce a facut. Nu e un comportament normal si cu atat mai putin acceptabil intr-o scoala.

      Unde-s cojile de nuca…

      • arakelian spune:

        nu ma gandesc la coji de nuca. Tocmai pt copilul ala banui ca e fie un agresat, fie vine dintr-o familia.
        Eu pur si simplu as pleca de la spital direct la politie si cerut ancheta. Simplu. I-a pus viata in pericol. Eu nu as discuta nici cu director, nici cu profesorul de fata, nici cu nimic.

        Nu face directorul nimic? Mai sus. Exista foruri mai sus. Mi se pare aiurea sa sufere copiii mereu asa, pt ca profesorii/directorii tin la imagine.

        Dpdv. al meu, copilul ramane la scoala unde exista responsabilititatea completa a profesorilor. Un caz similar a fost in Ro, cand 2 copii s-au izbit, si a trantit usa in altul, si i-au rupt splina. Ei, acolo ce sa mai zic? sa ma rog sa nu se intample copiilor mei? Prefer o scoala mai drastica, dar o siguranta crescuta.

        Asa ca tu, ca o persoana ce esti matura, fa o reclamatie (anonima) pe email la director, si alta ( anonima) la directia mai sus. Ma gandesc ca la a2a reclamatie ( facuta si de alte pers. ), poate se sesizeaza cineva.

  3. arakelian spune:

    vad ca am facut greseli de scriere, si mi-a taiat din textul scris….
    mesajul meu era unu curajos: anonim dar nu tacut. Nu e normal sa te duci sa bati un copil, nu e normal sa te duci sa bati parintele, nici sa il educi, nu e normal sa tolerezi indolenta profesorului.
    Parintele are voie sa intrebe profesorul cum de s-a ajuns la asta, si ca nu doresti ca acel copil sa se mai aproprie de al tau, dirigintele + directorul trebuie informat din primul moment si de la primul semn de agresivitate.

  4. arakelian spune:

    am mai citit ce ai scris.
    N. a fost batut constant de cateva luni. Cate sesizari au facut pana acum? Ce solutii au gasit la astea?

    Eu aveam o colega care ma hartuia prin clasa a 5a. Constant. Solutia mea: a fost sa stau cu capul plecat. Ajunsesem sa nu imi mai placa sa merg la scoala. Peste un an, am crescut la inaltime simtitor si din cea mai scunda din clasa, am ajuns la medii; in plus m-a luat sub ocrotire o colega mai inalta. Dar clasa a 5a a fost cea mai dura pt mine.
    In clasa primara, stiam ca ma duc la invatatoare si imi ofera ocazia sa ma apar – si copilul ala va fi pedepsit. A contat mult ca stiam asta.

    • Alexandra spune:

      Nu considera nimeni ca e bataie ce i se intampla lui, pentru ca sunt copii. Ala care da in el are voie, nu i se intampla nimic, dar cum N. cauta mereu sa faca boacane noi (se plictiseste in clasa si mai face tampenii), profii nu cauta sa il apere, ci il mustra pe el ca merge sa il sacaie pe celalalt, desi nu e cazul.

      Nu stiu unde sa fac sesizari si cred ca li s-ar rupe in ultimul hal. Pentru ca sunt copii, pentru ca nu e nimic grav, pentru ca e treaba scolii si mai ales… scoala e in arondismentul 17, unul din cele bogate, si parintii au influenta destul de mare asupra ceea ce se intampla in scoala.

      E clar ca nu ma duc sa il bat pe mucosul celalalt, desi ma mananca palmele rau de tot, e datoria parintilor sa se ocupe de el, dar se pare ca de fapt ii dau tot ce vor. Stiu ca agresiunea lui e un semnal de alarma, inseamna ceva, e in spatele actiunilor lui ceva ce ar necesita sa fie ajutat, dar sunt subiectiva. Parintii lui N. sunt primii ce ar trebui sa se miste, sa faca presiune asupra responsabililor si sa ceara chiar mutarea lui N. la o alta scoala (e ideea de sectorizare aici, un copil poate sa mearga doar la o anumita scoala, pentru a favoriza mixitatea), dar am impresia ca sunt resemnati in fata situatiei si il consoleaza cum pot, daca nu il cearta cand vine acasa cu biletele de la diversii profi care am impresia ca infloresc faptele lui N.
      E o situatie mai complicata… macar nu mai merge la activitatea la care era in contact cu celalalt copil, care de altfel s-a calmat, pare-se…
      Cert e ca taica-meu nu ar fi permis in veci sa se intample asa ceva, A amenintat proful de religie care o amenintase pe sora-mea ca o sa o plezneasca (sora-mea a fost unul din cei mai placizi elevi in generala), ca daca o atinge, ii rupe gatul. Nu se face asa ceva, dar a mers, individul nu a mai cracnit vreodata. Dar e o masura luata de un parinte pentru binele copilului lui. Uneori e simplu.

      • arakelian spune:

        mie mi-a placut gestul tatalui tau. A facut tot ce a stiut pt a va da voua, copiilor, incredere ca el va face totul pt a va proteja.

Lasă un răspuns

