Laif iz fan

Posted: Septembrie 6, 2012 in Ganduri

Initial vroiam sa scriu despre cat de misto au fost vacantele mele, cat de cald a fost in tara si cat de verde a fost in Irlanda. Dar cum am avut un catralion de lucruri de facut, cum saptamana asta is de garda pentru o pice de 9 anisori, am avut timp sa gasesc altele de povestit.

Si-anume despre birocratie. E subiectul meu preferat azi. Daca in tara totul a mers bine cand am fost sa cer cazierul, cand am tradus hartiile, cand a fost sa reunesc toate hartiile necesare aici, ca sa le dau mai departe, m-am impotmolit.

Exista un site al guvernului francez. Sau asa ceva. Acolo se gasesc diverse informatii, ca cele pentru astia ca mine, nefrancezi adicatelea. Acolo imi spune, la hartiile necesare pentru a deveni frantuzoaica pe hartie, ca am nevoie de ditai lista, dar ca lista aiasta poate fi diferita de la o prefectura la alta ( pai ce pl lor? fiecare cu legea lui) Deci am intrat pe siteul prefecturii de care depind si de cateva luni pe dansul ma bazez pentru hartogarie.

Aseara era convinsa ca am toate hartiile. Asa ca il intreb pe nenea gugãl despre siteul prefecturii, pentru cetatenie. Ma duce la o pagina pe care nu o cunosteam. Cu un fisier pe care nu il cunosteam. Care imi cerea, bineinteles, hartii in plus fata de cele pe care le aveam deja. Ma lua cu ameteli.
Imi cer certificatele de nastere ale parintilor mei. Adica sa le traduca si sa mi le trimita. Dumnezei si alti sfinti. Consortul constata ca aveam nevoie de doua copii dupa o anumita hartie, treaba importanta. Unde ma uitasem eu nu era decat una. Alti sfinti si cruci. Acelasi consort mi-a dat ocazia sa ma injur pe mine insumi cand am remarcat ca nu ii spusesem de un certificat pe care el trebuie sa il ceara… Ma lasa nervii pe la 1:30, ma bag in pat pentru 5 ore si merg dup-aia sa fac de garda.

Cat cea mica dormea, sunai la secretariatul facultatii, ca sa ma obisnuiesc cu soneria in gol a unui telefon.
Sun dup-aia la prefectura:
Eu: Buna ziua, as dori niste informatii cu referire la obtinerea cetateniei…
Acritura: Toate informatiile se gasesc pe site.
Eu: Da, dar informatiile sunt contra… BipBipBip
Robotul: Informatiile necesare pentru obtinerea diverselor acte se gasesc pe siteul prefecturii.

Mi-am adunat falca de pe jos si am inceput sa injur. Regret ca nu stiu decat trei limbi.
Inca tremurand, mai incerc o data. Ma lasa sa astept, bineinteles.
Lamaia: Buna ziua, ce serviciu doriti?
Eu: Buna ziua, am o intrebare legata de obtinerea cetateniei… *tacere*
Robotul: Programul de deschidere al prefecturii este de la ora f la ora y si va puteti adresa la ghiseu pentru blablabla.

Cred ca pana la iarna nu au de ce merge la cumparaturi imputitii aia de la prefectura. Le-am umplut frigiderele bine, cu de toate.

Pai cum, frate? Astia de stau langa un telefon, la un birou, ce plm belesc?! De ce au telefon daca ma trimit pe siteul plii unde informatiile nu sunt precise? Si eu pe cine dracu intreb daca am o intrebare ce nu-si gaseste raspuns pe siteul plii?

Parintii raman totusi de baza. Am putut sa ii sun, sa-mi vars naduful, sa injur cum se cuvine. Sfaturile nu sunt aplicabile, dar macar am injurat oleaca, asa, cat sa ma simt bine si am putut zambi la la loc.

Saptamana urmatoare ma duc la fata locului. Cred ca o sa iau un calmant inainte, ca ori o sa plang, ori o sa isi ia careva una in bot si atunci pot renunta la cetatenie.

Comentarii
  1. marmota jmechera spune:

    Foarte nasol, iti inteleg frustrarea. Eu am depus dosarul prin iulie, acum astept cele 6-12 luni in care sa mi se spuna daca da sau ba. Dar ciudat, mie nu mi-au cerut certificatele parintilor, nici copie dupa ele. Si sa stii ca depinde foarte mult de persoana cu care vorbesti, una iti zice ceva, o a doua persoana vine cu o idee cu totul si cu totul noua… Plus ca fiecare departament are prefectura proprie, cu prostii ei personali, asa ca fii tare si da-i inainte.
    La mine cel mai nasol a fost ca a trebuit sa dau acel test obligatoriu de limba franceza, ca nu aveam nici un studiu facut in Franta. Locuind in Côtes d’Armor, a trebuit sa ma deplasez pana la universitatea din Brest, sa platesc vreo 60 de euro, pentru un test debil dupa CD.
    In fine…
    Curaj si mai scrie, imi placi :)

  2. marmota jmechera spune:

    Sa vezi ce interesant cand esti convocata la jandarmerie pentru ancheta de moralitate. Am avut ghinionul sa nimeresc peste un „militzian” ca ai nostri, incult, incoerent, incompetent… m-a tinut trei TREI ore ca sa redacteze un rahatel de memoriu, pentru ca in cele din urma, exasperata, sa ii propun eusa imi scriu pivestea vietii mele singura si sa i-l aduc a doua zi pe coala a4.
    Dupa vreo doua luni am avut si „vizita neprogramata”, cand un jandarm vine fara sa se anunte, ca sa te surprinda in mediul casnic, sa vada daca tu chiar traiesti cu sotul tau. De data asta tipul a fost expeditiv, mi-a pus intrebarile de bun simt, a vazut chilotii mei si ai sotului intinsi impreuna la uscat pe sarma, ne-a zis bon courage si a plecat in zece minute.

  3. marci spune:

    La sfarsitul lunii sper sa depunem si noi dosarul complet. Sa vedem noi de ce „distractie” vom avea parte. Deja incep sa fiu stresata.

    • Alexandra spune:

      Cu intarziere, bafta maxima. Chiar sper sa mearga.

      Eu o sa aplic mai incolo… Cu diplomele pe care le am si o sa le am, posibilul loc de munca, etc. Nu o sa ma bazez pe hazband si altele :)

      Curaj!

Lasă un răspuns

